امیرآبادی مطرح کرد:
منوریل متأسفانه از ابتدا سیاسی شد به‌طوری‌که دولت یازدهم این پروژه را قبول نداشت که ما نمایندگان خیلی پیگیری کردیم تا نگاه دولت عوض شد. منوریل در قم تبدیل به آینه دق شده است و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۴۶۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶ 30 July 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبری شبکه نور قم با اشاره به پیگیری صورت گرفته در خصوص قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان، اظهار داشت: جلسات زیادی را در استان با محوریت استاندار در این خصوص برگزار کردیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این چند ماه پیش در دفتر دکتر لاریجانی جلسه‌ای با حضور دکتر آخوندی وزیر راه شهر و سازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد.

امیرآبادی افزود: در آنجا دو تا بحث مطرح شد اول این‌که قطار از منطقه جمکران عبور کند و دوم این‌که قطار از مرکز شهر به‌صورت زیرزمینی عبور کند، در همان جلسه مقرر شد هر دو پیشنهاد بررسی شود.

وی ادامه داد: اخیراً در جلسه‌ای که در دفتر رئیس مجلس با حضور مسئولان استان، شهردار، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد، مدیرعامل راه‌آهن پیشنهاد کرد که قطار از منطقه جمکران عبور کند و به‌صورت آنتنی به داخل ایستگاه مرکزی خط راه‌آهن متصل شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر مسیر قطار از منطقه جمکران باشد در این صورت قطارها توقفی در قم نخواهند نداشت و در این صورت قم معنی ریل پایه نخواهد داشت.

وی بابیان این‌که عدم عبور قطار از مرکز شهر به ضرر مردم قم است، بیان داشت: نامه‌ای اخیراً به وزیر راه و شهرسازی نوشتم و مخالفت خودم را با عبور قطار از منطقه جمکران اعلام کردم.

امیرآبادی افزود: آقای لاریجانی هم در آخرین جلسه تأکید کرد که بررسی‌های بیشتری روی این موضوع صورت بگیرد.

وی ادامه داد: درصورتی‌که قطارها از داخل شهر عبور کنند مجبور می‌شوند که در قم نگه‌دارند و همین موضوع بعدها در پیشرفت و بحث ریل پایه‌ای شدن استان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

خط A مترو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مترو بیان داشت: خط A مترو در حال تکمیل است و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: خط B هم تأییدشده و بعد از به بهره‌برداری رسیدن فاز اول کار آن شروع می‌شود، علاوه بر این خط C هم در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

امیرآبادی در خصوص منوریل گفت: منوریل متأسفانه از ابتدا سیاسی شد به‌طوری‌که دولت یازدهم این پروژه را قبول نداشت که ما نمایندگان خیلی پیگیری کردیم تا نگاه دولت عوض شد.

وی بابیان این‌که در طی این سال‌ها بودجه‌ای مناسبی برای منوریل دیده نشده، بیان داشت: منوریل در قم تبدیل به آینه دق شده است و باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

فرودگاه قم از بن‌بست خارج شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت فرودگاه قم اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در ابتدا اعتقادی به این‌که قم دارای فرودگاه باشد، نداشت.

وی افزود: برخلاف اعتقاد وزیر، قم فقط در سال یک و نیم میلیون زائر عراقی دارد و از کشورهای مانند پاکستان و هند نیز مسافران زیادی به قم می‌آیند.

امیرآبادی افزود: در جلسه اخیر بالاخره آقای آخوندی رضایت داد و مقرر شد جلساتی برگزار بشود.

از افزایش مالیات در قم جلوگیری کردیم

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه در خصوص مالیات نیز بیان داشت: متأسفانه چند سال بود که مردم قم در بحث مالیات اذیت می‌شدند به‌طورکلی، هم در بحث مدیرکل مالیات و هم در بحث میزان مالیات مشکل داشتیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: به حمدالله مدیرکل جدید رفتار مناسبی دارد البته سیستم مالیاتی اشکال دارد که جای بحث و بررسی بیشتر دارد.

وی به میزان رقم مالیاتی استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت امسال برای قم رقم مالیاتی بالایی را در نظر گرفته بود که ما در مجلس 100 میلیارد تومان از میزان مالیات پیش‌بینی‌شده برای قم را به تهران انتقال دادیم.

مخالف افزایش قیمت برق کشاورزان هستم

امیرآبادی در خصوص مشکلات کشاورزان نیز ابراز داشت: در بحث انحصار واردات محصولات کشاورزی اقدام مهمی صورت گرفت و آن‌هم تصویب قانون انتزاع بود، ما در این قانون تمامی اختیارات واردات محصولات کشاورزی را به وزارت جهاد و کشاورزی دادیم.

وی در ادامه بابیان این‌که با افزایش قیمت برق کشاورزان مخالف است، تصریح کرد: اخیراً به وزیر نیرو نامه نوشتم و منتظر هستیم تا تحلیف انجام شود تا این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری کنیم.

 MRA بیمارستان شهید بهشتی فردا راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مشکلات بیمارستان شهید بهشتی نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه تهویه نامناسب و اختلال مریض‌ها در اورژانس این بیمارستان برای بیماران و کارکنان مشکلاتی را ایجاد کرده بود که پیگیری‌های لازم صورت گرفت.

وی افزود: MRA این بیمارستان نیز خراب بود که انشالله از فردا راه‌اندازی می‌شود و در بازدیدی که امروز داشتم در کل این بیمارستان وضعیت مناسبی دارد.

وی به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص معوقات کارکنان این بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری بنده 5 میلیارد و 800 میلیارد تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی به‌حساب دانشگاه برای پرداخت معوقات کارکنان این بیمارستان واریز شد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بهره‌برداری از دو بیمارستان شهدای نیروگاه و امیرالمؤمنین در ماه‌های پیش رو مشکل اورژانس این بیمارستان را به‌صورت کامل حل خواهد کرد.

اختصاص 500 میلیارد تومان برای قم در کارگروه اشتغال

وی در پاسخ به این سؤال که برای حل مشکل سود بانک‌ها چه اقداماتی صورت گرفته، ابراز داشت: در مجلس شورای اسلامی در احکام دائمی چند مسئله را پیش‌بینی کردیم و شورای فقهی 5 نفره را در بانک مرکزی قراردادیم که خود این موضوع یک اتفاق بزرگی بود.

امیرآبادی افزود: علاوه بر این از بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار عضو قراردادیم تا تصمیم‌گیری‌ها یک‌طرفه نباشد.

وی ادامه داد: ما در قم در سال‌های گذشته با بانک‌های دولتی و خصوصی مشکل داشتیم اما امسال بانک‌های دولتی مانند سپه، ملی، صنعت و معدن و کشاورزی همکاری بسیار خوبی را داشتند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بانک‌های خصوصی در بحث اشتغال و تولید همکاری نکنند مجبور هستیم اسامی این بانک‌ها را اعلام کنیم.

وی با اعلام این‌که 500 میلیارد تومان برای قم در کارگروه اشتغال تصویب‌شده است، بیان داشت: 12 شغل به‌عنوان شغل‌های شاخص و اولویت‌دار تصویب‌شده است.

تحریم‌های جدید همان فرمان‌های اوباما بود که اجرا شد

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن محکوم کردن تحریم‌های اخیر آمریکا، تصریح کرد: متأسفانه تحریم‌های جدید همان فرمان‌های اوباما بود که اجرا شد و درواقع ما به دوران قبل از برجام برگشتیم، ضمن این‌که هسته‌ای را نیز از دست دادیم.

وی بابیان این‌که آمریکایی می‌خواهند لغو برجام را به گردن ایران بیندازند، گفت: باید اقدامات مناسب و هوشمندانه‌ای داشته باشیم و از عزت مردم ایران دفاع کنیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار