دادستان عمومی و انقلاب یزد بر لزوم برخورد با رفتارهای مغایر با نظم و هنجارهای عمومی مردم و رفتارهای خلاف هنجارهای جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۰۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 01 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛علی اکبر شمس گفت: مزاحمت برای اطفال و بانوان، رانندگی های پر خطر و لایی کشی، کشف حجاب رانندگان زن و سگ گردانی از جمله مواردی است که موجب نارضایتی مردم است و به طور گسترده جهت برخورد با اینگونه مسائل از دستگاه قضایی درخواست های مردمی صورت گرفته است.

وی استفاده از شیشه های دودی، استفاده از سیستم های صوتی نامتعارف و ایجاد آلودگی صوتی و مخدوش نمودن تعمدی پلاک خودرو ها را از دیگر مسائلی که باید در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت قرار گیرد برشمرد و بیان داشت: تمام هم و غم دستگاه قضایی ایجاد امنیت و آرامش مردم است و در اجرای مواد 618،619،638 و 720 قانون مجازات اسلامی باید تذکر به اصلاح، اقدام به پیشگیرانه و برخورد بازدانده مقتضی توسط مأموران کارآزموده، مجرب و آموزش دیده صورت گیرد تا ضمن کسب بالاترین رضایت مردم، تأثیر گذاری مثبتی در جهت عدم تکرار جرائم مذکور توسط افراد خاطی صورت پذیرد.

دادستان یزد اتخاذ تدابیر حفاظتی و امنیتی را در برخورد با افراد مخل نظم و امنیت خواستار شد و تأکید کرد: در صورت مشاهده ارتکاب جرائم مطرح شده بلافاصله باید نسبت به توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ اقدام قانونی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: پلیس باید سریعاً سوابق کیفری مرتکب را از اداره تشخیص هویت رصد و وضعیت تخلفات رانندگی را از پلیس راهور اخذ نموده و به جهت پیشگیری از وقوع جرم، سوابق را ضمیمه و همراه با متهم گزارش لازم را به دادسرا ارائه نماید.

شمس به ضرورت ارائه هشدار و تذکر قانونی به مراکز و کارگاه هایی که مبادرت به دودی نمودن غیر مجاز شیشیه خودرو ها می کنند تأکید کرد و گفت: چنانچه در مجموع جرائم و تخلفات ذکر شده اعم از مزاحمت برای بانوان و اطفال، رانندگی های پر خطر و لایی کشی، کشف حجاب بانوان در خودرو، سگ گردانی و استفاده از شیشه های دودی و مخدوش بودن پلاک با سابقه تکرار از سوی متخلفین وبا وجود تعهد های سابق همراه باشد باید خودرو مرتکب توقیف و مرتکبین به دادسرا معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر شهروندان افرادی قانومدار و هنجارمند هستند اما عده ای به علل مختلف، با حرکات ناهنجار، آرامش، آسایش و امنیت مردم را خدشه دار می کنند که به لحاظ تصریح قانون و مطالبات مردمی، برخورد قاطع با این چنین افرادی اجتناب ناپذیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار