مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از خرید بیش از 20 هزار و 154 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان خبر داد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۴۷۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 05 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛محمد علی حاتمی زاده اظهار کرد: این میزان گندم توسط 12 مرکز خرید شرکت های تعاونی روستایی و بخش خصوصی خریداری شده است.
وی بابیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان هر کیلوگرم یکهزار و300تومان است، تصریح کرد: امسال پیش بینی می شود بیش از 22 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.
وی بابیان اینکه بیشترین گندم خریداری شده استان مربوط به شهرهای ابرکوه و خاتم است افزود: 14هزار و 200 تن گندم در شهرستان ابرکوه و 6 هزار و 210 تن گندم درشهرستان خاتم از کشاورزان خریداری شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه از قطب های مهم کشاورزی استان یزد است و امسال برای چهارمین سال پیاپی رتبه نخست خرید گندم استان را به خود اختصاص داده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: از مجموع گندم خریداری شده استان ، 70 درصد آن از شهرستان ابرکوه خریداری شده است .
حاتمی زاده بابیان اینکه 11هزار و 200هکتار از اراضی استان یزد به کشت گندم اختصاص دارد، تصریح کرد: با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا 4 هزارکیلوگرم گندم در هکتار در مجموع بیش از 41 هزارتن گندم در استان تولید شده است.
33 درصد سطح زیر کشت استان (38 هزار هکتار) به محصولات زراعی اختصاص دارد که سهم بخش محصولات زراعی از تولید 36 درصد و به میزان 520 هزار تن است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار