مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال 95 بیش از یک میلیون و 232 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از استان کرمانشاه صادر شده است.
کد خبر: ۴۷۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 06 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس بهمنی پور افزود: محصولات کشاورزی صادر شده شامل  محصولات باغی و زراعی، محصولات دامی(سبک)، محصولات شیلاتی و آبزیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه از صادرات فوق بیش از986 هزار تن باغی و زراعی بوده خاطرنشان کرد: ارزش این محصولات 14 هزار و 792 میلیارد ریال معادل 379هزار دلاربوده است.

بهمنی پور تصریح کرد: حدود 30 تا 35 درصد صادرات محصولات باغی و زراعی مربوط به محصولات استان کرمانشاه بوده و مابقی محصولات نیز مربوط به سایر استانها بوده که از استان کرمانشاه صادر شده است.

وی محصولات باغی و زراعی صادر شده را شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای، هویج و... برشمرد.

وی با اشاره به صادرات 245 هزار و 502 تن محصولات دامی از استان کرمانشاه اضافه کرد: ارزش صادرات محصولات دامی 1719 میلیارد ریال بوده که معادل 49هزار و 100 دلار می‌شود  که کل این محصول مربوط به استان کرمانشاه می‌باشد.

بهمنی پور خاطر نشان کرد: عمده محصولات دامی صادر شده استان شامل گوسفند زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

وی صادرات محصولات شیلاتی و آبزیان استان را 256 تن بیان نمود و گفت: ارزش ریالی این محصولات 25 و هفت دهم میلیارد بوده که معادل ارزش دلاری آن 733 هزار دلار است که کل آن مربوط به تولیدات شیلاتی و آبزیان داخل استان است.

گفتنی است مجموع تولیدات باغی و زراعی استان کرمانشاه 3 میلیون و 600 هزار تن، محصولات دامی 450 هزار تن و مجموعه تولیدات شیلات استان 11 هزار تن می باشد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار