معاون داروسازی ثامن گفت: در حال حاضر، بیش از ۱۵۰۰ بیمار کلیوی از دیالیز صفاقی استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 14 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سید علیرضا کلاتی اظهار داشت: اصلی‌ترین محلول‌های همودیالیز که غلیظ هستند، در بیمارستان برای استفاده رقیق شده و مورد بهره‌وری قرار می‌گیرند، در شرکت داروسازی ثامن تولید می‌شود و می‌توان داروسازی ثامن را نخستین تولیدکننده‌ این محلول دانست.

وی افزود: همچنین شرکت داروسازی ثامن درباره محلول‌های دیالیز صفاقی شماره‌های 1 و 2و 3 نیز که به‌ عنوان روشی نوین، سودآور و ارزشمند برای درمان بیماری‌های کلیوی در کشور به کار گرفته می‌شود، نخستین تولیدکننده‌ در کشور به شمار می‌رود.

کلاتی ادامه داد: مجموعه‌ داروسازی ثامن تنها تولیدکننده محلول‌های دیالیز صفاقی در کشور است و در حال حاضر، بیش از هزار و 500 بیمار از طریق 56 مرکز فعال دیالیز صفاقی در استان‌های مختلف، تحت پوشش شرکت داروسازی ثامن هستند.

به گفته‌ وی، در سال گذشته در مجموع یک میلیون و 920 هزار کیسه محلول دیالیز صفاقی توسط شرکت داروسازی ثامن تولید شد، در حالی که این رقم در سال 1392، حدود یک میلیون و 750 هزار کیسه بوده است.

وی با بیان اینکه محصول دیالیز صفاقی تولید شده در شرکت داروسازی ثامن با بهترین کیفیت تولید با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند، تصریح کرد: روش دیالیز صفاقی برای بیماران بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است و در حال حاضر، از حدود7 هزار بیمار کلیوی موجود در کشور، بیش از هزار و 500 نفر از این روش نوین برای دیالیز کلیه استفاده می‌کنند.

مسئول فنی شرکت داروسازی ثامن درباره‌ برگزاری نخستین کنگره‌ نفرولوژی و اورولوژی اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها برای تبادل اطلاعات و نیز ایجاد گفتمان علمی میان پزشکان و نیز داروسازان کلان کشوری حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی تولید در سطح انبوه را داریم و به میزانی که دستگاه‌های دولتیِ متولی بهداشت و درمان کشور با شرکت داروسازی ثامن همکاری داشته باشد، در کاهش دردهای بیماران و اقشار گوناگون جامعه پیش‌قدم خواهیم بود.

وی با اشاره به غرفه شرکت داروسازی ثامن در این کنگره گفت: در غرفه‌ای که در حاشیه این کنگره به شرکت داروسازی ثامن اختصاص پیدا کرده، محلول‌های گوناگون معرفی شده است و با مراجعه‌ پزشکانی که از این داروها استفاده کرده اند یا پیشنهادی برای تولید فرمول‌های جدید و خاص دیگری دارند، برای ارتقای سطح داروها تلاش می‌کنیم.

نخستین کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی که از 20 تا 22 خرداد 94 در تالار همایش‌ های رازی تهران با حمایت شرکت داروسازی ثامن در حال برگزاری است، ایجاد فضایی برای گفتمان علمی درباره‌ علوم نفرولوژی و اورولوژی را دنبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار