مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی از اجرای طرح بازرسی عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: سمن‌های استان سال گذشته نسبت به سال 92 از نظر کمی 15 درصد رشد داشته‌اند.
کد خبر: ۴۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 14 June 2015
سید کمال‌الدین حسینی در نشست خبری که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مهم بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در قالب سازمان های مردم نهاد، ارتقاء نشاط اجتماعی، صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و نگاه پیشگیرانه به آسیب‌ها از جمله برنامه‌های ما برای امسال است.

وی افزود: اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تقویت سرمایه‌های اجتماعی با هدف ارتقاء رضایت، مشارکت و اعتماد عمومی را از جمله وظایف خود می‌داند و با کمک رسانه‌های استان می‌تواند اقدامات موثری در این راستا انجام دهد.

حسینی در ارتباط با مشخصه‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد: اعتقاد به خرد جمعی، اعتدال و تعادل در برنامه‌ها، اتخاذ تصمیمات بر پایه اصول علمی و سپردن کار مردم به مردم از جمله اقداماتی است که ما باید در این دولت انجام دهیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه 803 تشکل در استان وجود دارد، تاکید کرد: اقداماتی برای گسترش سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت اجتماعی انجام شده که در همین راستا سال گذشته نسبت به سال 92 سمن‌های استان نسبت به سال 92 از نظر کمی 15 درصد رشد داشته‌اند.

وی ادامه داد: طرح پیمایش ملی سنجش اجتماعی کشور در موضوعات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و در سطوح خرد، میانه و کلان با هدف نظرخواهی از شهروندان در سال گذشته انجام شد و این طرح در زمینه‌های هویت ملی، مذهبی و انقلابی نتایج مطلوبی را داشته است.

حسینی از اجرای طرح بازرسی عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: این طرح از فردا در استان اجرایی می‌شود و در این دوره از بازرسی‌ها کیفیت اجرای برنامه‌های 12گانه حقوق شهروندی و برنامه‌های درون سازمانی عفاف و حجاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ایجاد هماهنگی بین کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از اهداف ما در این طرح است و ارتقاء کیفیت صیانت از حقوق شهروندی و حوزه‌های مربوط به عفاف و حجاب باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار