مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بر لزوم تقویت سمن‌ها و حمایت از کارآفرینان رویکرد دولت برای حمایت از بانوان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 14 June 2015
تابناک بوشهر: فاطمه دهقانی در نشست هم‌اندیشی و بررسی راهکارهای بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی و سیاسی بانوان اظهار داشت: علیرغم اینکه بانوان این استان همواره در عرصه‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور دارند ولی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود نیازمند حضور فعال‌تر و جدی‌تری هستند.

وی تصریح کرد: بانوان باید با بهره‌مندی از توانمندی‌های خود و با مشارکت بیشتر در جامعه تاثیرگذاری مطلوبی در روند تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم گیری‌های اجتماعی و سیاسی داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سطوح مشارکت بانوان در کشور و در استان بوشهر روند بهتری یافته است ولی برای تاثیرگذاری بیشتر بانوان در جامعه نیاز است این حضور و مشارکت تقویت شود.

دهقانی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همواره نسبت به حضور زنان در عرصه‌های مختلف با دیده احترام نگریسته است، افزود: دولت خواستار تقویت مشارکت بانوان در همه زمینه‌ها از جمله واگذاری مسئولیت و مشارکت بانوان در تصمیم گیری‌ها است.

وی اضافه کرد: توجه و تقویت سمن‌ها در حوزه بانوان، حمایت از بانوان کارآفرین و تلاش برای توانمندسازی آنان و تشویق این قشر برای مشارکت‌های اقتصادی از جمله راهکارهایی بوده است که دولت تدبیر و امید در این زمینه به‌کار گرفته است که فرهنگ و ساختار ذهنی جامعه را به سمت نگرش مثبت به فعالیت بانوان سوق دهد.

دهقانی افزود: مهم‌ترین مساله‌ای که در کنار اقدامات دولت در تغییر باورها و ساختارهای فرهنگی برای مشارکت بانوان از اهمیت و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است باور خود بانوان به عنوان نیمی از پیکره جمعیت و حضور موثر آنها در عرصه‌های اجتماعی زمینه ساز تغییر همه نگرشی‌هایی است که اعتقادی به حضور و مشارکت بانوان ندارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار