مدیر جهاد کشاورزی قوچان گفت: در حال حاضر، قوچان رتبه نخست کشت گندم دیم در خراسان رضوی را در اختیار دارد.
کد خبر: ۴۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 15 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی یگانه‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: قوچان حدود 20 هزار هکتار سطح زیر کشت جو دیم و آبی دارد که از نظر سطح زیر‌کشت و تولید جو دیم رتبه اول استان را داراست.

یگانه مقدم با اشاره به بارندگی‌های خوب در سال جاری افزود: با توجه به شرایط جوی مطلوب در سال جاری افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت را در این شهرستان داشته‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان تصریح کرد: این شرایط سبب افزایش عملکرد 30 درصدی کشاورزان قوچانی شده ‌و پیش بینی می‌شود 35 هزار تن جو از اراضی این شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های موجود در تولید بذر اصلاح شده تاکید کرد: کشاورزانی که در سال‌های گذشته بذر اصلاح شده از جهاد کشاورزی تهیه کرده‌اند با توجه به وجود مزارع و کشت مناسب به فکر تولید بذر خود باشند و از بهترین نقاط مزارع خود بذر سال آینده خود را برداشت کنند.

یگانه‌مقدم در مورد تولید کلزا در این شهرستان افزود: سطح زیر کشت کلزای این شهرستان نیز در حدود 25 هکتار است که پیش بینی میشود از هر هکتار 5.2 تن کلزا برداشت شود.

وی در پایان با بیان اینکه در سال جاری 60 تن کلزا از مزارع قوچان قابل برداشت است افزود: با تمهیداتی که جهاد کشاورزی پیش بینی کرده در سال جاری حدود 20 نوع بذر جدید کلزا با عملکرد بالا در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود که تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت و افزایش تولید آن خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار