مسوول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل گفت: در فصل تابستان 300 پایگاه تابستانی اوقات فراغت در کانون های مساجد استان تشکیل می شود.
کد خبر: ۴۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 15 June 2015

 به گزارش ایرنا نادر سقا در نشست با خبرنگاران افزود: مدیریت اوقات فراغت از جمله مهم ترین اقدامات کانون های مساجد است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در در فصل بیکاری نوجوانان انجام می شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های اوقات فراغت به صورت مناسب در محلات مختلف باعث کاهش آسیب های اجتماعی شده است، ادامه داد: دانش آموزان مدارس اطراف مساجد برای از جمله جامعه هدف کانون های مساجد هستند که برای جذب این دانش آموزان به کانون های فرهنگی و هنری مساجد جذب می شوند.

وی از تنظیم نظامانه تخصصی برای اوقات فراغت در استان خبر داد و گفت: در این نظام نامه جزییات ثبت نام در کانون های فرهنگی و هنری ذکر شده است.

سقا گفت: ارتباط با مدارس همجوار مساجد ، جذب نیروهای دانش آموزی مدارس ، دعوت از نخبگان مدارس و پیوند مدرسه و مسجد از جمله محورهای نظام نامه تخصصی طرح اوقات فراغت امسال است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم مسجد را به طراز اسلامی نزدیک کنیم ، افزود: خدمات تفریحی و تسهیلات مختلف زیارتی ، ورزشی و فرهنگی برای اعضای کانون های مساجد در جریان طرح اوقات فراغت اعطا می شود.

وی گفت: برگزاری جشنواره هاو مسابقات مختلف فرهنگی ، در اختیار گذاشتن مربیان رشته های مختلف برای افراد متقاضی آموزش به صورت رایگان و فراهم آوردن زمینه استفاده رایگان از استخرها برای بچه های مسجد از جمله این اقدامات است.

سقا درادامه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در ماه رمضان در کانون های فرهنگی ، هنری مساجد استان افزود: غبارروبی مساجد، مسابقات چهل حدیث با محوریت شعار سال ، برگزاری مراسم جزء خوانی قران کریم در 100 مسجد و طرح قرآنی 1449 با محوریت تفسیر سوره یس از جمله این برنامه ها است.

در استان اردبیل 430 کانون فرهنگی ، هنری مساجد دایر است که از این تعداد 60 درصد در روستاها و 40 درصد در مساجد شهرها فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار