امام جمعه قوچان گفت: ارزش زنان و مادران وفادار، قهرمان و صبور شهدا کمتر از مقام شهید نبوده و در کنار یادواره شهدا باید از این زنان نیز تجلیل شود.
کد خبر: ۴۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴ 15 June 2015
حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در یادواره شهید امرالله اسعدی و یک هزار و 164 شهید تیپ 277 شهید تولایی قوچان در سالن معلم این شهرستان اظهار کرد: باید از بانیان و برگزارکنندگان یادواره‌های شهدا تقدیر و تشکر شود زیرا زنده نگه داشتن این یاد شهدا کار بزرگ، ارزشمند و پسندیده‌ای است.

وی با بیان اینکه شهدا خوب زندگی کردن و خوب بودن را یاد داده و خانواده‌های آنان ادامه‌دهنده اصلی راه و خاطره شهید هستند، تصریح کرد: ارزش زنان و مادران وفادار، قهرمان و صبور شهدا کمتر از مقام شهید نبوده و در کنار یادواره شهدا باید از این زنان که موجب درس و عبرتی برای همگان هستند نیز تجلیل شود.

امام جمعه قوچان با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه چرا به کسانی که در راه خدا کشته شده و جان خود را فدا می‌کنند شهید گفته می‌شود، گفت: نخستین مسئله در این موضوع این است که در لحظه مرگ و شهادت این افراد فرشتگان حاضر شده و خداوند تبارک و تعالی به سعادت و رستگاری آنها شهادت می‌دهند.

وی شهدا را یکی از گواهان روز قیامت برشمرد و بیان کرد: کارنامه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار مقبول بوده و شهامت، شجاعت و فناوری در کنار ایمان و اعتقاد به رهبری رمز پیروزی و مشخصه اصلی نیروی هوایی است.

طباطبایی با بیان این مطلب که نباید از سلاح دشمن ترسی به دل راه داد، تأکید کرد: ارتش سرافراز و مقتدر جمهوری اسلامی ایران زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا که نایب امام زمان (عج) بوده در حال خدمت است و این افتخارات در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار