کد خبر: ۴۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷ 16 June 2015
 یک کارشناس طب سنتی گفت: ملاک تشخیص چاقی در بدن اندازه گیری مچ دست است؛ اگر مچ دست کوچک و تن چاق باشد ، اضافه وزن دارید.
5851

معصومه باطنی کارشناس طب سنتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نبض شهر گفت: چاقی در افراد به دو قسمت تقسیم می شود که نوع اول، چاقی لحمی یا همان چاقی همراه با استخوان بندی درشت است و نوع دوم چاقی که افراد مبتلا به آن عضلانی با بدن پف کرده، دارند، به چاقی بلغمی معروف است.

وی به خصوصیات افراد دارای "چاقی لحمی” اشاره کرد و ادامه داد: در چاقی نوع لحمی،  استخوان بندی درشت است و پوست گندمی و عروق در سطح بدن آشکار است و عضلات شکم چاق می شود این نوع چاقی، چاقی گرم است و تا حدی می توان آن را کاهش داد؛ یعنی اگر بدن از تناسب اندام خارج شده باشد می شود بدن را تا حد تناسب اندام رساند، درمان چاقی این افراد فقط با رژیم ترک نهار می باشد یعنی صبحانه بخورند و شام را سر شب میل کنند که در طول مدت ۴ تا ۶ ماه یک تناسب اندام برای این افراد پدید می آید.

کارشناس طب سنتی تاکید کرد: نکته قابل تامل این است که بعضی افراد دوست دارند یک روزه به تناسب اندام برسند اما باید بدانند که هیچ گاه تصمیم نگیرند که سریع خود را لاغر کنند زیرا عوارض آن غیر قابل جبران است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین چاقی شایع در زنان از نوع بلغمی است گفت: چاقی بلغمی که این نوع بیشتر شیوع دارد، از نوع سرد است که نشانه آن این است که استخوان بندی باریک و نازک است ولی چاقی ایجاد شده است که این نوع چاقی بیشتر در زنان وجود دارد و ناشی از شدت سردی می باشد و درمان آن  مصرف غذاهای گرم مزاج می باشد.

باطنی درباره درمان این نوع چاقی افزود: برای درمان این نوع چاقی معده را با خوردن عسل به هنگام ناشتا و خوردن یک قاشق چای خوری اسپند در شب،  باید گرم کرد. توجه داشته باشید که اسپند جویده نشود و فقط بلعیده شود و بعد از آن یک لیوان آب میل شود و همچنین مصرف خوراکی های گرم و پرهیز از خوردن آب بین غذا بخصوص خوردن اب سرد و نوشابه مابین غذا باعث می شود فرد به تناسب اندام نزدیکتر شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی سردی ها چاق کننده و گرمی ها لاغر کننده هستند؛ اگرچه شاید خیلی ها عکس این مطلب را فکر می کنند؛ یک مثال روشن برای این مطلب این است که وقتی شما شب ها دوغ یا ماست می خورید؛ گاهی اوقات در صبح مشاهده می کنید که صورت شما پف کرده و چاق شده و این همان اثر سردی است که در بدن ایجاد می شود و یا مثلا در زمسنتان مشاهده کرده اید که برای آب شدن برف ها از نمک استفاده می کنند و روی جاده نمک می پاشند؛ چون طبع نمک گرم است باعث جذب رطوبت می شود در بدن ما نیز مصرف کردن هر چیز گرم و خشکی موجب  می شود که پف و آب بدن بدن کاهش یابد. لذا مهمترین درمان چاقی ناشی از سردی، کاهش اشتها است و برای کاهش اشتها باید از خوراک های گرم استفاده کرد، زیرا خوراک های گرم رطوبت معده را کاهش می دهد و وقتی رطوبت معده کاهش پیدا کرد اشتها کم می شود .

کارشناس طب سنتی درباره روش ایجاد کاهش اشتها، بیان کرد: یک درمان فوری و سریع برای کاهش اشتها مصرف یک قاشق مرباخوری اسپند در شبانگاه با یک لیوان اب و مصرف روزی یک وعده ارده با شیره انگور که هم قوت و نیرو دارد و هم موجب کاهش اشتها می شود؛ توجه داشته باشید مصرف اسپند برای خانم های باردار ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار