عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: دلجویی از خانواده‌های معظم شهدای منا حداقل کاری است که مسئولان دولتی باید در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۸۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 28 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ، با اشاره به اینکه در رابطه با فاجعه عظیم منا باید هر چه سریعتر تمهیداتی به وجود بیاید که حق و حقوق این افراد گرفته شود اظهار داشت: در این حادثه عده زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که تاکنون دیه بسیاری از این افراد به خانواده‌های آنان پرداخت‌ نشده و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدای منا حداقل کاری است که مسئولان دولتی باید در دستور کار خود قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای اعزام حجاج از سوی هیئت ایرانی انجام شده است گفت: چارچوب‌های‌ لازم برای 

مطالعات امنیتی حجاج تاکنون انجام و کمیسیون حج و زیارت مجلس هم از قبل اعزام حجاج با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت جلساتی برگزار و در این جلسه راهکارها بررسی و 
تمهیدات لازم پیش بینی شد.

حسینی‌کیا با بیان اینکه شرایط صدور روادید حجاج امسال با سالهای گذشته مقداری متفاوت بود عنوان کرد: به نحوی که نقش وزارت خارجه در این زمینه در عمل حذف و کار‌ها از طریق دولتها به صورت مستقیم و الکترونیک انجام شد.

وی با بیان اینکه حج فریضه الهی بوده که همواره برگزار شده و تنها در شرایط خاصی می‌تواند تعطیل شود بیان کرد: با وجود ضعف‌هایی در روند کار اما اقدامات در خصوص اعزام حجاج تا حدودی به خوبی پیش رفته ‌و تمهیدات لازم برای این مراسم همچون تأمین امنیت، پذیرایی، انجام اعمال و مناسک حجاج به صورت کامل پیش بینی شده و امیدواریم اتفاقات ناگوارسالهای گذشته به وجود نیاید.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی حادثه منا را نمایانگر سؤمدیریت سعودی‌ها دانست و اظهار کرد: در حقیقت فاجعه حج دو سال گذشته حادثه بسیار تلخی بود که عمق آن از فاجعه خونین سال 66 هم بزرگتر بود.

وی با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری سعودی‌ها باید پاسخگوی این جنایت باشند عنوان کرد: این پیام مهمی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد نشان‌دهنده عمق فاجعه بوده و معلوم است که غم جانکاهی در سینه مقام معظم رهبری وجود دارد و شهدای فاجعه منا اسطوره‌های مقاومت هستند و به ما درس ایثار می‌دهند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار