این منطقه برای نخستین بار در سطح شهر، موضوع جامع جهانی ایمن را در هشت کارگروه در دستور کار قرار داد که افزایش سطح ایمنی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۴۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 16 June 2015
ساسان نورین مقدم در برنامه زنده رادیویی "شهر ما" که از صدای خراسان رضوی پخش شد، بیان کرد: محدوده منطقه یک شهرداری مشهد از ضلع شمال شامل بولوار فردوسی و قرنی و حدفاصل میدان استقلال تا شهدا، از ضلع شرق شامل خیابان دانشگاه و کوهسنگی حدفاصل میدان شهدا تا پارک کوهسنگی، از ضلع غربی بولوار شهید منتظری و بولوار آزادی حدفاصل میان جمهوری تا میدان استقلال و میدان پارک تا استقلال و از ضلع جنوبی شامل ملک آباد، حدفاصل میدان فلسطین تا فلکه پارک است.

وی ادامه داد: منطقه یک مشهد به لحاظ اینکه یکی از بافت‌های قدیمی منطقه و جا افتاده به شمار می‌آید، مراکز خدماتی چون خدمات پزشکی و درمانی را متمرکز در یک نقطه چون خیابان عارف، پرستار، بیمارستان قائم و مادر را دارد که نیازمند الگوهای ترافیکی مشخص و روشن است.

شهردار منطقه یک مشهد اظهار کرد: در این راستا از سال گذشته به احداث پارکینگ در این منطقه اقدام کرده‌ایم و کار اجرایی احداث پارکینگ بین پرستار 5 و 7 آغاز شده است.

نورین‌مقدم ادامه داد: سازمان حمل و نقل و ترافیک، خرید، تملک و عملیاتی کردن دو پروژه پارکینگ دیگر را در دست اقدام دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل تمرکز خدماتی در منطقه یک مشهد، تعاملاتی را با سایر دستگاه‌ها داریم، عنوان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه پایین است که با توجه به رشد و توسعه خدمات در سطح شهر، چون سرانه فضای سبز، ما به دنبال سیاست‌هایی در جهت افزایش آن هستیم و چندین پروژه در این خصوص را در دستور کار داریم.

شهردار منطقه یک مشهد خاطر نشان کرد: در جهت ارتقای خدمات از دو سال و نیم گذشته، منطقه یک شهری با همکاری سایر نهادها چون دانشگاه علوم پزشکی، شرکت‌های خدمات‌رسان، نیروی انتظامی، پلیس راهو و اورژانس تعاملات و همکاری‌هایی انجام داده است.

نورین‌مقدم افزود: در این راستا این منطقه برای نخستین بار در سطح شهر، موضوع جامع جهانی ایمن را در هشت کارگروه در دستور کار قرار داد که افزایش سطح ایمنی را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: در این راستا در محدوده‌های شهر اطلاعات اولیه و مقدماتی کسب شده که با همکاری این گروه مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار منطقه یک مشهد با اشاره به اقدامات ترافیکی منطقه اظهار داشت: باید تردد عابران پیاده از عرض خیابان احمدآباد انجام شود که در این راستا تکمیل پل سه راه راهنمایی و ایمن سازی آن انجام شده است.

نورین مقدم عنوان کرد: هم چنین حوزه معاونت خدمات و محیط زیست شهری محدوده گذر عرضی این خیابان را تسهیل، بهسازی و ایمن سازی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار