استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: با جلوگیری از تعطیلی ۱۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی در سال گذشته از بیکاری ۵۰ هزار کارگر در استان جلوگیری شد.
کد خبر: ۴۸۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 02 September 2017

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی روز شنبه در دیدار با فیاض معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت گفت: در سال گذشته با کمک بانک های عامل توانستیم بسیاری از واحدهای تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم و زمینه رونق در تولید را مهیا کنیم.

وی بیان کرد: با اقدامات حمایتی و برنامه ریزی اصولی توانستیم ۱۰۰ واححد تعطیل شده صنعتی و کشاورزی را با تزریق اعتبارات مناسب به چرخه تولید بازگردانیم که اگر این کار صورت نمی گرفت شاید بیش از ۵۰ هزار نفر بیکار می شدند.

وی بیان کرد: همین مورد کار بزرگ می توانست بحران بیکاری استان را تشدید کند اما در کنار این حرکت منطقی توانستیم ۲۲ هزار شغل جدید هم ایجاد کنیم که ۱۴ هزار مورد کد بیمه گرفته است و با این فعالیتها روند کاهش بیکاری شتاب گرفته است.

استاندار قزوین یادآورشد: نرخ بیکاری در استان از ۱۲.۹ درصد به ۱۰.۹ درصد رسیده که رضایت بخش است و نشان می دهد برنامه ریزی ها موثر بوده است.

وی بیان کرد:درسال گذشته بیش از ۱۳۴۱ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب به ۱۲۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی پرداخت شد تا تولید انها رونق بگیرد و این روند امسال نیز برای واحدهای نیمه تمام تعلق خواهد گرفت.

همتی اظهارداشت: به مدیران دستگاههای اجرایی از جمله مالیات، بیمه، خدمات رسان تاکید کرده ایم همراهی لازم با تولید کنندگان صورت گیرد تا کارها با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

وی گفت: نوسازی، بازسازی و به روز شدن برخی واحدهای فرسوده و نیز اصلاح مدیریت برخی واحدهای مشکل دار ضروری است تا موانع تولید برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار