پژوهشگرحوزه جامعه شناسی:
پژوهشگرحوزه جامعه شناسی گفت: محله های فرسوده پیرامون حرم رضوی، نا امنی و فاصله طبقاتی از دیگر مولفه های فرهنگی واجتماعی است که در بلند مدت برای مدیریت شهری مشکل آفرین خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶ 14 February 2015

به گزارش تابناک، دکتر ابراهیم فیاض، پژوهشگرحوزه جامعه شناسی در اولین جلسه شورای راهبردی پیوست فرهنگی شهر مشهد اظهار کرد: در گذشته تمام تلاش بر این بود که شهر مشهد جایگاه مذهبی خود را حفظ کند اما متاسفانه این چنین نیست و حرم رضوی در میان ساختمان های بلندمرتبه و الگوی شهرسازی در محدودیت قرار گرفته است.

وی افزود: محله های فرسوده پیرامون حرم رضوی، نا امنی و فاصله طبقاتی از دیگر مولفه های فرهنگی واجتماعی است که در بلند مدت برای مدیریت شهری مشکل آفرین خواهد شد.

فیاض ادامه داد: شهرسازی یکی از مهم ترین موضوعات در پیوست فرهنگی شهر مشهد قرار می گیرد زیرا امکان دارد که شهر مشهد نیز با مشکلات شهرهایی مانند اصفهان و شیراز در موضوع گسترش شهری روبرو شود.

وی اظهار کرد: ابتدا باید مشهد را به یک شهر جهانی تبدیل کنیم چراکه این شهر از لحاظ جغرافیایی برای توسعه و تبدیل شدن به شهری جهانی فضای لازم را دارد.

فیاض با اشاره به اینکه بانک های اسلامی باید در مشهد تاسیس شود و زمینه برای جهانی شدن این شهر فراهم شود، یادآور شد: باید شهر سازی شهر مشهد اسلامی شود تا بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهراسلامی ایرانی اجرایی و نمونه ای از یک شهر اسلامی به ایران و جهان اسلام معرفی شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار