معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: 74 درصد دامها همزمان با عید سعید قربان امسال بطور بهداشتی در سطح کشتارگاههای این استان ذبح شدند.
کد خبر: ۴۸۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 04 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر محمد رشتی باف روز دوشنبه افزود: طبق بررسی انجام شده در روز عید قربان افزون بر 11 هزار و 600 راس دام در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی ذبح شد. هفت هزار و 400 راس از این تعداد در کشتارگاههای تحت نظارت دامپزشکی خراسان رضوی کشتار شده اند. 
وی ادامه داد: 185 گروه ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید قربان بطور رایگان بر عرضه و ذبح دامها در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی با هدف تامین سلامت مردم و پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام نظارت داشتند.
او استقبال شهروندان از ذبح دام قربانی در کشتارگاههای دام را چشمگیر توصیف و بیان کرد: این امر با همکاری فرمانداران، شهرداران، دستگاه قضایی، مرکز بهداشت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و مسئولان کشتارگاهها محقق شد. 
معاون اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر ایجاد آلودگیهای زیست محیطی خطر انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام را از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به دنبال دارد. 
طرح ترویجی بهداشتی هدایت کشتار دامهای قربانی به کشتارگاههای مجاز از سال 1385 در خراسان رضوی آغاز شده و طی مدت 10سال پیشرفت قابل توجهی در این استان داشته است. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار