مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از محل اعتبارات توسعه شاخصه‌های اقتصادی استان 2.5 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه های مرزی جهت تخلیه و بارگیری گاز مایع و مخازن نفت و گاز اختصاص داده شده، است تا صادرات فراورده های نفتی از استان افزایش یابد.
کد خبر: ۴۸۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 05 September 2017
به گزارش تابناک : علی رسولیان اظهار کرد: میزان صادرات از بازارچه های مرزی استان در 5 ماهه ابتدایی امسال 11 درصد رشد داشته است. در واقع حدود 55 میلیون دلار صادرات استان از این بازارچه ها صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشدی بالغ بر 250 درصدی دارد.

وی ادامه داد: همه این ها با وجود تعطیلی موقت بازارچه مرزی باجگیران بود که به دلیل برخی محدودیت‌های اعمال شده از سوی طرف مقابل به وجود آمد. در حال حاضر نیز به دلیل برگزاری بازی‌های آسیایی بازارچه‌ها تعطیل است ولی علی‌رغم این تعطیلی‌های موقتی، باز هم بازارچه‌های ما به فعالیت خود ادامه می دهند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه از طریق بازارچه مرزی باجیگران کالاهایی مانند منسوجات، کفش و... صادر می شود، تصریح کرد: امسال برنامه‌های خوبی برای تقویت زیرساخت‌های بازارچه‌ها مخصوصا بازارچه مرزی دوغارون در نظر گرفته شده است.

رسولیان با اشاره به اینکه از محل اعتبارات توسعه شاخصه‌های اقتصادی استان 2.5 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های بازارچه های مرزی جهت تخلیه و بارگیری گاز مایع و مخازن نفت و گاز اختصاص داده شده، عنوان کرد: قرار است با این اقدامات بتوانیم صادرات فرآورده‌های نفتی را افزایش دهیم تا در این حوزه جایگاه خوبی  را کسب کنیم.

وی افزود: ما در این مدت 5 ماهه ابتدایی امسال حدود 72  میلیون لیتر محصولات و فرآورده‌های نفتی را از طریق استان از بخش‌های مختلف در قالب فروش در باک، فروش در قالب مرزنشینان، فروش از طریق شرکت‌های صادراتی و جایگاه‌هایی که در مرزها وجود دارد، صادرات انجام داده ایم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: نتیجه این اقدمات باعث شده کمک خوبی به مرزنشینان انجام شود و در بازارهای هدف به جایگاه بالایی دست پیدا کنیم و عملا قاچاق سوخت را به شدت کاهش دهیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: بنای ما توسعه صادرات فرآورده‎های نفتی با قیمت تعادلی و قیمت‌های جهانی است تا بتوانیم در بازارهای هدف حضور بیشتری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بازارچه‌های مرزی ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: مجموع اقدامات ما در جهت ایجاد اشتغال شکل گرفته و در حال حاضر حدود 600 نفر در دو بازارچه ما به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند. همچنین تعدادی دیگر به صورت غیرمستقیم در قالب فعالیت های حوزه حمل و نقل مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان صادرات محصولات و فرآورده‌های نفتی در پنج ماه اخیر امسال 700 میلیون لیتر بوده است.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار