کد خبر: ۴۹۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 06 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری جشن بزرگ مرتضی علی (ع) با حضور خادم حرم حضرت علی (ع) در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) یزد خبر داد.حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست خبری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی اظهار داشت: یزدی‌ها عید غدیر را از گذشته به نام عید مرتضی علی (ع) می‌شناسند که بر این اساس، جشن بزرگی با عنوان جشن مرتضی علی (ع) امسال در یزد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این جشن از شش خادم حرم حضرت علی (ع) به صورت ویژه دعوت شده و این خدام علاوه بر حضور در جشن، به مدت شش روز در یزد حضور دارند و به امامزادگان و بقاع متبرکه استان سفر خواهند کرد و در اجتماعات مردمی حضور خواهند یافت.

زارع زاده ادامه داد: جشن مرتضی علی (ع) قرار است روز پنج‌شنبه، ۱۶ شهریورماه همراه با نماز مغرب و عشاء در امامزاده سیدجعفر محمد (ع) در بلوار جمهوری برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه عید غدیرخم بزرگترین عید شیعیان جهان است و یزدی‌ها آداب ویژه‌ای برای این عید مبارک دارند و حتی وقفیات بسیاری در این زمینه داریم، افزود: بخشی از موقوفات استان یزد به موقوفات غدیری مشهور است که در استان یزد ۱۶۹ موقوفه با این عنوان موجود است.

وی عنوان کرد: بیشترین موقوفات مربوط به غدیر مربوط به شهرستان تفت با ۴۹ موقوفه و بعد از آن مهریز و میبد به ترتیب با ۴۱ و ۳۹ موقوفه است.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه نیات واقفین در این موقوفات نیز متنوع بوده است،‌ بیان کرد: بیشترین نیات به اطعام اقشار مختلف نظیر اطعام سادات، نیازمندان و فقرا، علما، اعیان، اشراف، خویشان واقف و ... بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بحث به روزرسانی موقوفات بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر خیری علاقمند به وقف در حوزه غدیر باشد، یکی از نیازهای این حوزه، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ علوی و غدیر است.

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عید غدیر باید با شادی گرامی داشته شود، افزود: همانگونه که در ایام عزاداری اهل بیت (ع) کاروان‌های عزاداری در خیابان‌ها به راه می‌افتند، در ایام سرور آل محمد نیز باید کاروان‌های شادی در خیابان‌ها حرکت کنند که این برنامه امسال در یزد دیده شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار