سرپرست وزارت نیرو گفت: اقدامات انجام شده در جهت اصلاح وضع نابسامان کشف‌رود سبب شده تا این طرح برند این استان در حوزه آب و انتقال پساب شود.
کد خبر: ۴۹۰۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 07 September 2017
به گزارش تابناک : ستار محمودی امروز در مراسم عملیات اجرایی طرح انتقال پساب تصفیه خانه خین عرب مشهد اظهار داشت: مجموعه آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی در ارتباط با کشف‌رود منتظر بودجه نماند و این رودخانه را رها نکرد و در جهت اصلاح وضعیت نابسامان آن تلاش کرد.

وی با بیان این که دولت بر این باور شده است باید مراقب محیط زیست باشد، تصریح کرد: اقدامات انجام شده در جهت اصلاح وضع نابسامان کشف‌رود سبب شده تا این طرح برند این استان در حوزه آب و انتقال پساب شود.

سرپرست وزارت نیرو بیان این که طرح پساب تصفیه‌خانه خین عرب مشهد به ایستگاه پمپاژ پرکند آباد از طرح جامع بلندمدت آب در مشهد است، افزود: کلان‌شهر مشهد در وضعیتی است که برای 25 سال آینده آن باید طرح و برنامه داشت.

محمودی اظهار داشت: استاندارد بودن پساب‌های تولیدی و تصفیه‌خانه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و این پساب‌های تولید شده باید با استانداردهای محیط‌زیست کشور منطبق باشد.

وی با بیان این که این طرح با افقی 35 تا 40 میلیون مترمکعبی کلیدخورد، بیان کرد: وزارت نیرو به‌دنبال ایجاد ظرفیت برای تامین طرح منابع آب مورد نیاز برای مشهد و از طرف دیگر به‌دنبال اصلاح شیوه‌‌های اصلاح مدیریت است.






منبع : تسنیم 
برچسب ها: کشف رود ، وزارت نیرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار