معاون جهاد کشاورزی اردبیل:
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است آب کشاورزی این استان به صورت حجمی اختصاص یابد.
کد خبر: ۴۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 17 June 2015

به گزارش مهر، اصغر پرتوی تصریح کرد: تخصیص حجمی آب به منزله این است که مقدار آب اختصاص یافته به صورت دقیق محاسبه شود و در نتیجه کشاورز را ملزم به رعایت مصرف خود سازد.

وی با بیان اینکه تخصیص حجمی تا حد قابل توجهی از هدر رفت آب خواهد کاست، اضافه کرد: تخصیص حجمی در واقع مقدار مصرف را قاعده مند می سازد و کشاورز نیز ترغیب می شود به اندازه نیاز خود مصرف کند.

پرتوی افزود: با تخصیص حجمی کشاورز می تواند زمان آبیاری خود را انتخاب کند و در ادامه به استفاده از شیوه های نوین آبیاری نیز متمایل خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اظهاراتی مبنی بر اینکه ۹۲ درصد آب مصرفی اردبیل به بخش کشاورزی اختصاص یافته را صحیح ندانست و گفت: نباید در کنار مصرف بخش کشاورزی هدر رفت های آب این حوزه به نام کشاورزی ثبت شود.

این مسئول در عین حال در خصوص مصرف آب پشت سدها به بخش کشاورزی اضافه کرد:  یک مقدار از آب پشت سد از طریق تبخیر و یک مقدار از طریق تجهیزات فرسوده از دست می رود و این در حالی است که در تخصیص حجمی تمامی این مشکلات رفع خواهد شد.

پرتوی افزایش راندمان مصرف آب و کاهش مصرف را از مزایای تخصیص حجمی دانست و تاکید کرد: جهاد کشاورزی به دنبال تحقق این مهم است و انتظار می رود دستگاه های متولی همکاری لازم را با ما داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار