رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی مهم‌ترین برنامه‌های خود را در این دانشگاه تشریح کرد.
کد خبر: ۴۹۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 10 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر مهدی ملک نژاد، به تشریح برنامه های خود در این دانشگاه پرداخت و گفت: برای نخستین بار کارگروه حفظ و صیانت از اموال و املاک دانشگاه به منظور حفظ، صیانت و ساماندهی املاک دانشگاه و  کارگروه بررسی اسناد و نحوه هزینه کرد بخش‌های مختلف دانشگاه با هدف شناسایی هزینه‌ها و کنترل مؤثر آن‌ها و جلوگیری از اتلاف هزینه‌های اختصاص داده شده در واحد مشهد ایجاد شد.

وی با بیان اینکه لازمه ارتقاء جایگاه دانشگاه، همکاری، برنامه ریزی و نظارت مستمراست، افزود: اساتید و کارکنان با فعالیت و تلاش و استفاده از توان حداکثری خود  در تحقق این امر نقش مهمی دارند و همه آنان باید خود را مسئول دانسته تا اثربخشی دانشگاه را ارتقا دهند.

ملک نژاد بر جذب حداکثری و تکریم ارباب رجوع در دانشگاه تاکید کرد و گفت:دانشجویان دردانشگاه آزاد اسلامی محور اصلی توسعه هستند، لذا تکریم و توجه به دانشجویان از اولویت ها و ضرورت های اساسی ما است.

وی با اشاره به اینکه در تولید علم و مقالات  ISI رتبه خوبی داریم ، اظهار کرد: این تولیدات بایستی کاربردی شده و تبدیل به  ثروت شوند تا علاوه بر اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه ، مشکلات جامعه نیز حل شود.

تقویت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، تقویت و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های خود در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برشمرد و گفت:‌ واحد مشهد دارای امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی خوبی است، لذا بایستی در تولید محصولات و خدمات مبتنی بر دانش و فناوری و کسب درآمد از طریق طرح های اقتصادی دانش بنیان تلاش و فعالیت بیشتری نماید.

ملک نژاد بر اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام در واحد مشهد تاکید کرد و گفت: تحقق این امر نیازمند روحیه جهادی است که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح انجام خواهد شد.

 وی بر توسعه کمی و کیفی حوزه فرهنگی، اجتماعی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی در دانشگاه، اصل است و کلیه کارها بایستی با پیوست فرهنگی انجام شود.

جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه

ملک نژاد جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه را از برنامه دیگر خود دانست و گفت:  برخورداری مجتمع بین الملل گلبهار دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از امکانات خوابگاهی ، آموزشی ، لابراتوار و آزمایشگاههای مجهز ، سالن های کنفرانس و .... بستری برای جذب دانشجوی خارجی و همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دانشگاه‌های کشورهای همسایه بویژه افغانستان و عراق است.

وی  اظهار داشت:  واحد مشهد درحوزه علوم پزشکی سرمایه گذاریهای زیادی انجام داده ، از این رو توانایی برگزاری دوره های پایه و پیش کارورزی و مهارت های بالینی و حتی انجام دوره های تکمیلی کوتاه مدت را برای دانشجویان خارجی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در رابطه با سیاست متنوع سازی منابع درآمدی در واحد مشهد خاطرنشان کرد:  با توجه به امکانات و پتانسیل واحد مشهد در حوزه علوم پزشکی  وبرخورداری این دانشگاه از بیمارستانهای مجهز می توانیم به توسعه آموزش علوم پزشکی به کشورهای همسایه در این زمینه کمک کرده و تجارب خود را به آنان انتقال دهیم .

ملک نژاد در خاتمه  بر ارتقاء خدمات رفاهی دانشجویان، اساتیدو کارکنان تاکید کرد و از تمامی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خواست که با همراهی، همدلی، همکاری و همگامی به وظایف خود عمل کرده و دانشگاه را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار