مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۷۰۰ مبلغ خواهر و برادر به منظور تبیین احکام و معارف دینی به مناطق مختلف شهری، روستایی خراسان رضوی اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 17 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ماه رمضان ماه فرهنگ سازی دینی، قرآن کریم و نشستن بر سر سفره رحمت الهی است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در راستای ساماندهی امور دینی، تبلیغی و فرهنگی اعزام مبلغ به مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان 1700 روحانی به مناطق مختلف خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: 20 درصد مبلغان اعزام مبلغان خواهر هستند که این افراد اقدام به بیان معارف ویژه بانوان در مناطق مختلف استان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور آماده‌سازی مبلغان اعزامی 5 گردهمایی بزرگ در مشهد و شهرستان‌های قوچان، تربت جام و کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: فعالیت‌های تبلیغی در ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن کریم صورت می‌گیرد.

مرویان حسینی تفسیر سوره محمد، آموزش قرآن کریم، روان‌خوانی، روخوانی، برگزاری محافل انس با قرآن، جز خوانی و جمع خوانی قرآن از جمله برنامه‌های تدوین شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای ماه مبارک رمضان است.

وی به تعداد تشکل‌های و خانه‌های قرآن در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: 307 تشکل قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در خراسان رضوی و 127 خانه‌های قرآن‌ و تشکل قرآنی نیز در مشهد مقدس مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خواستار پررنگ‌تر شدن استقبال از ماه مبارک رمضان در جامعه از سوی رسانه‌ها شد و گفت: رسانه‌ها باید به شادی معنوی این ماه کمک کنند چرا که این ماه صرفا یک تکلیف فقهی نیست بلکه روزه داری و بیان حکمت‌های روزه دارای حرمت است.

مرویان حسینی گفت: فضا سازی شهری نیز در ماه مبارک رمضان باید متناسب با این ماه صورت گیرد چرا که فضا سازی متناسب سبب جذب و ایجاد نشاط در بین شهروندان در این ماه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار