معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان يزد با تشريح برنامه‎‎هاي اوقات فراغت تابستاني اين سازمان براي دانش آموزان، گفت: برنامه‏‏هاي اوقات فراغت آموزش و پرورش استان در سال گذشته بيش از 52 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.
کد خبر: ۴۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزد "عباس دهقان" در جمع خبرنگاران با اشاره به جمعيت بيش از 180 هزار نفري دانش آموزان استان، اعلام كرد: در تابستان امسال 180 کانون ورزشی درون مدرسه‎‎ای و 171 کانون برون مدرسه‌ای، برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

وي ورزش را بهترين گزينه براي برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش آموزان خواند و از برنامه‌های  کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای به عنوان مکمل‌های ساعت ورزش مدارس یاد کرد.

وي با اشاره به نياز هزار سوم به ارتقاي سواد حركتي در جامعه به ويژه در بين دانش‌آموزان، از برگزاري المپيادهاي ورزشي درون مدرسه‎‎اي در طول سال تحصيلي با هدف ارتقاس سلامت جسمي و شناسايي استعدادهاي برتر دانش آموزي در رشته‎‎هاي مختلف ورزشي خبر داد و گفت: امسال اين المپيادهاي ورزشي در 360 مدرسه استان برگزار شد.

دهقان همچنين از برگزاری طرح مدرسه قهرمان با محوریت رقابت‌های مدرسه‎‎ای دانش آموزان خبر داد و افزود: در این طرح تیم‏‏های دانش‎‎آموزی در رشته‌های مختلف در سطوح مدرسه‏‏اي، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری باهم رقابت مي‎‎كنند.

وی همچنين با اشاره به برگزاري كلاس‏‏هاي اموزشي و توجيهي بهداشتي با محوريت پيشگيري از ديابت براي آگاه‎‎سازي بيش از 70 هزار خانواده يزدي و همچنين برپايي كلاس‏‏هاي آموزشي براي والدين و مربيان در رابطه با آسيب‎‎هاي اجتماعي در سال جاري، ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه‏‏ها در طول تابستان نيز تداوم يابد.

اين مسئول با تاكيد بر شدت مشکلات دانش‏‏آموز دختر به خاطر فقر حرکتی بيشتر آنها، از تاكيد آموزش و پرورش و اولويت توسعه زیرساخت‌های ورزشی مدارس دخترانه در استان خبر داد.

"علی سرداری" معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نيز در اين نشست خبري اظهار كرد: بحث اوقات فراغت دانش اموزان تنها به فصل تابستان اختصاص ندارد بلكه از موضوعا مورد توجه اين حوزه در طول سال تحصيلي است.

وي نيز از فعاليت 28 كانون فرهنگي تربيتي در استان به همراه 100 شعبه در مدارس نزديك به اين كانون‌ها، فعاليت 17 داردالقران با 30 مركز زمينه در اين حوزه، 14 موسسه دانش‌پژوهي و 15 اردوگاه استاني در فصل تابستان براي انجام برنامه‎‎هاي اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.

سرداري در ادامه نيز از انجام نيازسنجي از دانش اموزان استان براي برنامه ريزي براي اوقات فراغت آنها از سال گذشته خبر داد و به تشريح برنامه‏‏هاي فرهنگي، پرورش و اردويي در تابستان امسال پرداخت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار