در حالی که انتصابات استان ها توسط دولت در استان های مختلف شدت گرفته است برخی از تغییر استاندار خراسان رضوی خبر می دهند.
کد خبر: ۴۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 17 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ چندی پیش زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر، جابه‌جایی یا ابقاء استانداران شنیده می‌شد تا جایی که وزیر کشور و سخنگوی دولت نیز ضمن تأیید این شنیده‌ها از آمادگی دولت برای انتخاب تمام استانداران تا پایان شهریورماه خبر داده‌اند. از این رو بر مبنای اخبار رسیده استاندار خراسان رضوی تغییر خواهد کرد و دولت در میان دو گزینه محمد پژمان، شهردار اسبق مشهد و محسن مهر علیزاده کاندیدای شهرداری تهران یکی را طی روزهای آینده برخواهد گزید. این در حالی است که برخی از ابقا علیرضا رشیدیان، استاندار کنونی خراسان رضوی خبر می دهند. بر این مبنا نیاز است تا رزومه هر سه چهره مطرح استانداری خراسان رضوی معرفی شوند.

علیرضا رشیدیان
 رشیدیان که در دوران اصلاحات، معاونت وزیر اطلاعات را بر عهده داشته، این روزها استاندار خراسان رضوی است؛ او که فردی با گرایش اعتدالی است و بعد از مدیرکلی اطلاعات در استان‌های خراسان، در سطح معاونت وزارت اطلاعات مشغول به کار بوده است در رزومه خود نیز  معاون دستیار اجرائی دفتر مقام معظم رهبری و مسئول بازرسی بعثه رهبر معظم انقلاب را دارد.

سید محمد پژمان
او که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ی مدیریت دولتی دریافت کرده‌ در گذشته نیز در خراسان خدمت کرده است. سید محمد پژمان از اردیبهشت ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۲ شهردار مشهد بود. او پیش‌تر در سمت‌های مدیر کل مسکن و شهرسازی استان خراسان، شهردار منطقه ثامن و معاونت فنی و عمران استانداری خراسان رضوی فعالیت داشته‌است.
پژمان در دوران شهرداریش، رئیس هیأت مدیره ی شرکت قطار شهری مشهد و شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز بود.

شهردار سابق مشهد همچنین مهر سال 1392 به عنوان معاون وزیر راه و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن انتخاب شد.

با اینکه تا کنون حمایت های جسته گریخته ای از سوی اصلاح طلبان از پژمان صورت گرفته اما او هیچگاه خود را اصلاح طلب ندانسته و حتی تا کنون لیستی مشترک با اصلاح طلبان در زمان انتخابات ارائه نکرده است. از این رو خیلی ها او را فردی اصولگرا و میانه رو می دانند.

محسن مهر علیزاده
مهر علیزاده متولد 1335 و معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در دولت اصلاحات بوده است. او در دولت اول اصلاحات، استاندار خراسان بوده است و بر این اساس پیشتر در این سمت خدمت کرده است. مهر علیزاده که به عنوان دو کاندیدای نهایی اصلاح طلبان برای شهرداری تهران حضور داشته به نفع محمدعلی نجفی و اجماع اصلاح طلبان کنار کشید.

مهر علیزاده که تا کنون خدمات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیادی انجام داده در انتخابات دور نهم ریاست جمهوری با حمایت نمایندگان مجلس استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و خراسان و رئیس جمهور وقت، به عنوان نامزد اصلاح طلب وارد عرصه انتخابات شد.

صلاحیت او و مصطفی معین ابتدا توسط شورای نگهبان رد شد.اما بعد از نامه ی رهبر انقلاب اسلامی،صلاحیت وی تایید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار