مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت محصول طالبی از سطح 550 هکتار اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶ 18 June 2015
سید ابوالقاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طالبی یکی از محصولات خاص و منحصر به فرد کاشمر و دارای بیشترین سطح تولید در سطح خراسان‌رضوی است.

وی با اشاره به خواص بالای طالبی و وجود ویتامین‌های متعدد و مواد معدنی غنی مورد نیاز بدن در این میوه تابستانی یادآور شد: طعم و مزه طالبی سبب شده که از مقبولیت بالایی در بین استفاده‌کنندگان داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 13 هزار و 750 تن محصول طالبی از سطح مزارع این محصول در کاشمر برداشت شود خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد طالبی تولید شده در کاشمر به شهرستان‌های همجوار از جمله مشهد، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، مه‌ولات، خلیل‌آباد و بردسکن صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله در آغاز فصل برداشت، قیمت نوبرانه این محصول رضایت‌بخش است، گفت: به محض افزایش تولید شاهد کاهش قیمت این محصول نیز هستیم.

موسوی با تأکید بر اینکه در حال حاضر قیمت متوسط هر کیلو طالبی 10 هزار ریال است و درآمد ناخالص از فروش این محصول 137 میلیارد ریال است، تصریح کرد: بالا بودن هزینه‌های تولید اعم از نهاده‌ها، ماشین‌آلات و نیروی کارگری و کاهش دبی منابع آبی بر اثر خشکسالی از مهم‌ترین مشکلات عمده طالبی‌کاران کاشمری است.

وی با بیان اینکه کشاورزان طالبی کار بر اساس توصیه‌های فنی و ترویجی کارشناسان در راستای استفاده بهینه از آب، کنترل آفات و بیماری‌ها و زودرس کردن محصول اقدام به کشت طالبی به روش تونل پلاستیکی و مالچ پلاستیکی کردند، گفت: با اجرای این روند علاوه بر افزایش میزان درآمد، شاهد جلوگیری از تلفات آب به میزان 4 هزار و 500 متر مکعب در هر هکتار نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار