قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر تحت تاثیر تنش های بین آمریکا و کره شمالی با افزایش روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت ۱.۸ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۹۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 23 September 2017
به گزارش تابناک : تشدید تنش های سیاسی بین آمریکا و کره شمالی بار دیگر موجب افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده و این مساله موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبالات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شود.
بر اساس این گزارش طلا معمولا سرمایه گذاری مطمئنی برای حفظ ارزش پول و سرمایه در برابر ریسک های سیاسی و اقتصادی به شمار می رود. کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. البته قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افت 1.8 درصدی روبرو شده است.
ری‌یونگ هو وزیر خارجه کره‌شمالی اعلام کرده که این کشور احتمال آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام را بررسی می‌کند.
وی تأکید کرده است که کره‌شمالی بالاترین سطح تدابیر واکنشی در تاریخ را علیه ایالات متحده بررسی می‌کند.
ینس پدرسن تحلیلگر ارشد دانسکه بانک تاکید کرد: قیمت طلا پس از نشست فدرال رزرو آمریکا با کاهش شدیدی روبرو شد و تا سطح 1287 دلاری کاهش یافت ولی بار دیگر تحت تاثیر تنش بین آمریکا و کره شمالی افزایش یافته است.
قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.4 درصد افزایش به 1296 دلار رسیده است.
فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره تا پایان امسال وجود دارد. تنش بین کره شمالی و آمریکا بار دیگر موجب کاهش ارزش دلار و شاخص سهام شده است.
برخی تحلیلگران بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا طی ماه های آینده وارد کند.
فدرال رزرو آمریکا همچنین قصد دارد طی هفته های آینده برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری خود را آغاز کند.
قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با 0.06 درصد افزایش به بیش از 16.96 دلار رسیده است. قیمت پلاتین با 0.43 درصد کاهش به 931 دلار رسید. هر دو فلز گرانبها برای دومین هفته متوالی با کاهش قیمت [جهانی روبرو شده است.
به نوشته طلا،به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی نیز می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.






منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار