تصمیم مدیران عصبانی AFC از رفتار استقلالی‌ها به خاطر ارائه گزارش غیر واقعی، می‌تواند زمینه‌ساز فاجعه‌ای نابخشودنی و جدید در فوتبال ایران باشد.
کد خبر: ۴۹۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 23 September 2017
به گزارش تابناک : پرونده شکایت آندرانیک تیموریان و کاوه رضایی از باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است کار دست این باشگاه بدهد و تبعات بد و سنگینی به همراه خود داشته باشد.

هرچند اخیرا مدیران تیم بحران‌زده استقلال در مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند مشکل پرونده تیموریان و رضایی را با پرداخت حق‌وحقوق آنها حل کردند اما منابع موثق خبری به خبرنگار میزان اطلاع دادند احتمال اینکه AFC تصمیم بگیرد تحقیقاتی گسترده از اسناد و مدارک و گزارش‌های ارائه شده از سوی این باشگاه انجام بدهد زیاد است!

ماجرا از این قرار است که در جریان شکایت رضایی و تیموریان به نهاد حاکم بر فوتبال آسیا، AFC در مرحله اول نامه‌نگاری خود موضوع شکایت این دو بازیکن و عدم پرداخت حقوق آنها را با استقلال در میان می‌گذارد. در همان مقطع گویا استقلال در واکنش اولیه هرگونه بدهی به این دو بازیکن را رد می‌کند اما با سخت‌گیری وکلای تیموریان و رضایی، مسوولان AFC جزئیات قرارداد دو بازیکن ایرانی را بررسی می‌کنند و سپس از مدیران باشگاه استقلال می‌خواهند اگر مدرکی دال بر تسویه حساب کامل با این دو فوتبالیست مشهور دارند ارائه دهند.

در این میان کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی متوجه می‌شود که ادعای دو بازیکن ایرانی کاملا درست بوده عملا با استناد به مفاد قانون استقلال را مجبور با پرداخت بدهی‌اش به رضایی و تیموریان می‌کند. به همین ترتیب رایزنی‌هایی با وکلای تیموریان و رضایی انجام می‌شود و در نهایت باشگاه استقلال مجبور می‌شود که پول آنها را پرداخت کند.

بعد از این کار روابط بین‌الملل استقلال و وکلای حقوقی باشگاه فیش واریزی و اسناد تسویه حساب با شاکیان داخلی خود در شرایطی به AFC ارسال می‌کنند که در ابتدا هرگونه بدهی به کاوه و آندو را تکذیب کرده بودند! همین رفتار البته باعث شک مسئولان مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا به پشت پرده فعالیت‌های باشگاه استقلال شده است.

مسئله نگران‌کننده اما جایی است که اخیرا در حاشیه اجلاسی که در کوالالامپور توسط AFC برگزار شده، مسئولان این نهاد عملا به تیم مدیریتی ایران نسبت به رفتار مدیران باشگاه انتقادی جدی و با صراحت استقلال را متهم به کتمان حقایق کرده‌اند!

مدیران AFC حتی به نمایندگان ایران تاکید کرده‌اند حتما این موضوع را به جدیت بررسی و پیگیری خواهند کرد و در صورت لزوم حتی از کمیته انضباطی نهاد حاکم بر فوتبال آسیا هم کمک خواهند گرفت تا تحقیقاتی گسترده درباره راستی شرایط و مدارک ارائه شده از سوی استقلال در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد.

با توجه به اتفاقی که سال گذشته برای باشگاه استقلال افتاد و آنها از یک پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم شدند، تکرار یک گاف دیپلماسی مدیریتی به هیچ عنوان برای هواداران استقلال قابل توجیه نخواهد بود!

از روز گذشته هم انتشار خبر محرومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسبولیس فوتبال ایران را با شوک روبرو کرده است! به همین ترتیب با توجه به تسویه حساب با رضایی و تیموریان بعید به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال احساس نگرانی برای آینده داشته باشند اما تهدید رسمی مدیران رده بالای AFC در صحبت با مدیران ایرانی در مالزی، قطعا ممکن است تبعات بدی برای استقلال به همراه بیاورد! چرا که همه می‌دانند استقلالی‌ها و سایر باشگاه‌های ایرانی برای اینکه بتوانند مجوز حرفه‌ای بگیرند، اسناد و مدارک و گزارش مالی نادرست به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده‌اند تا از لیگ قهرمانان هم حذف نشوند!

در چنین شرایطی تصمیم مدیران عصبانی AFC از رفتار استقلالی‌ها به خاطر ارائه گزارش غیر واقعی، می‌تواند زمینه‌ساز فاجعه‌ای نابخشودنی و جدید در فوتبال ایران باشد! حتی اگر استقلالی‌ها از اساس بخواهند فعل‌و‌انفعالاتی که به آن اشاره شد رد یا تکذیب کنند.





منبع : خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار