رئیس‌گروه مدارس بین‌الملل اتباع خارجی و سفارت‌خانه‌ها تصریح کرد: هدف از ایجاد مدارس بین‌المللی، رشد همدلی و دیپلماسی آموزشی است.
کد خبر: ۵۰۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 26 September 2017
به گزارش تابناک : مؤمنه قاسمی، امروز در مراسم افتتاح نخستین مدرسه بین‌المللی شرق کشور، با بیان این‌که «احداث مدارس بین‌الملل در ایران قدمت 34 ساله دارد»، اظهار کرد: در تلاش هستیم این مدارس را بر حسب نیازها و فرهنگ‌های کشورهای مختلف و با امکانات آموزشی مناسب توسعه دهیم.

رئیس‌گروه مدارس بین‌الملل اتباع خارجی و سفارت‌خانه‌ها افزود: با توجه به شرایط منطقه و مهاجرت‌های گسترده مدارس بین‌الملل می‌توانند امکانات آموزشی برای مهاجران را فراهم کند و همدلی و دیپلماسی آموزشی را رشد دهد.

قاسمی با بیان این‌که «هم‌اکنون 14 مدرسه بین‌الملل در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند»، اظهار کرد: در حال حاضر، 9 مدرسه سفارت‌خانه داریم که در تهران مستقر هستند و 4 مدرسه نیز در خارج از کشور که به‌طور کلی حدود 3 هزار و 500 دانش‌آموز ایرانی و غیرایرانی در داخل و خارج از کشور در این مدارس تحصیل می‌کنند.

همچنین محمدرضا حمیدی‌پور، مدیر مدرسه بین‌المللی شکوه ایرانیان، اظهارکرد: نظام آموزش بین‌المل مدارس ایران، بر اساس اسناد تحولی آموزش‌وپرورش، با رویکرد شکوفایی فطرت الهی و با استفاده از زبان مشترک به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نژاد، ملیت و ادیان متفاوت می‌پردازد، به‌گونه‌ای که آن‌ها را برای آموزش، کار و یا زندگی در محیط بین‌المللی آماده می‌سازد.

حمیدی‌پور با بیان این‌که «مدرسه بین‌المللی شکوه ایرانیان به‌عنوان نخستین مدرسه بین‌المللی شرق کشور در مشهد ایجاد شده است»، افزود: این مدرسه از دانش‌آموزان ایرانی و غیرایرانی دختر و پسر واجد شرایط در کلیه مقاطع تحصیلی ثبت نام می‌کند و سرفصل‌ها و کتاب‌های درسی با هماهنگی مرکز امور بین‌الملل مدارس خارج از کشور به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار