مدیر کل راه آهن خراسان:
مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به اینکه 96 درصد قطارهای مسافربری راس ساعت تنظیمی و بدون هیچ تاخیری حرکت می کند، گفت: میانگین تاخیر حرکت قطار از ایستگاه راه آهن مشهد، 39 ثانیه است.
کد خبر: ۵۰۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 27 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛  محمدهادی ضیایی مهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سالن جلسات ساختمان توسعه مدیریت و منابع راه آهن خراسان، اظهار  داشت: از ابتدای امسال، افزایش تعداد قطارها در مسیرهای مختلف از مشهد و  از شهرهایی همچون تهران، تبریز، کرمان، بندرعباس، یزد و اهواز به مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایمن‌ترین سفر برای مسافران با قطار است، ادامه داد: حمل و نقل ریلی نقش ویژه‌ای در حوزه جابه‌جایی باری و مسافربری داشته، همچنین سوخت قطار کمتر از دیگر ناوگان‌ها است و در حوزه زیست محیطی نقش موثری دارد.

مدیرکل راه آهن خراسان افزود: مقصد نیمی از سفرهای مردم کشور، مشهد بوده، از این میان، 33 درصد سهم خطوط ریلی کشور به سمت خراسان رضوی و مشهد بوده است.

وی گفت: در مسیر تهران به مشهد الزام حداقل سرعت 140 کیلومتر به بالا لحاظ شده و ناوگان ریلی کمتر از این میزان اجازه تردد را ندارد.

ضیایی‌مهر بیان کرد : در 6 ماه نخست امسال، 6 میلیون و 441 هزار و 206 نفر مسافر جابه جا شده که رشد 5 درصدی نسبت به 6 ماه سال گذشته داشته، رشد 12 درصدی نسبت به تابستان سال گذشته نیز داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خدمات ادامه دارد، یادآور شد: در 6 ماه نخست امسال، 96 درصد حرکت قطارها از مشهد به دیگر شهرها طبق ساعت درج شده در بلیط بوده است.

مدیرکل راه آهن خراسان بیان کرد: حداکثر زمان تاخیر در قطارها 15 دقیقه بوده و میانگین زمانی تاخیر 39 ثانیه است، همچنین در حوزه قطارهای باری هم کاهش 33 درصدی تاخیر را داشته‌ایم، علاوه بر این، در سال گذشته، متوسط تاخیرها 14.5 دقیقه بوده که این عدد در امسال به 9.5 دقیقه کاهش یافته است.

ضیایی‌مهر با اشاره به اینکه ورودی قطار از مبادی 27 گانه به مشهدکاهش 8 درصدی داشته است، افزود: خدمات ویژه‌ای از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) در تمامی مسیرهای 27 گانه به مشهد به صورت رفت و برگشت ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش حمل و نقل جاده‌ای حوادث زیادی داریم که تنها راه کاهش آن، سوق دادن مردم به سمت حمل و نقل ریلی است، متذکر شد: یک میلیون و 716 هزار تن بار در 6 ماهه نخست امسال جابه‌جا شده که این میزان رشد 70 درصدی نسبت به سال قبل داشته و 45 درصد آن، حمل و نقل ترانزیتی بین‌المللی و برون‌مرزی است.

مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به اینکه 93 درصد ترانزیت خراسان رضوی در مرز سرخس است، گفت: در سال گذشته، 40 میلیون تن بار در کشور توسط ناوگان ریلی باری جابه‌جا شد که نسبت به آمار سال قبل از آن که 32 میلیون تن بوده، رشد 8 میلیون تن داشته است.

ضیایی‌مهر متذکر شد: بیش از 50 درصد حمل و نقل ریلی باری، ترانزیتی است و بیشتر کالاهای جابه‌جا شده گوگرد، کود شیمیایی، مازوت، پنبه و مواد سوختنی بوده، میزان بار جابه‌جا شده رشد 55 تا 88 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بارهای جابه جا شده به کشور از ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان بوده است، متذکر شد: 50 درصد از ترکمنستان، 30 درصد ازبکستان، 5 درصد از تاجیکستان و 15 درصد دیگر هم از کشورهای دیگر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار