مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد از حضور ١٢٠ نفر از دانش‌آموزان مشهدی در طرح خدمت داوطلبانه خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 07 October 2017
به گزارش تابناک : علی قناویزچی در خصوص اجرای طرح خدمت داوطلبانه، اظهار داشت: با توجه به پیک حضور زائران و گردشگران در فصل تابستان در شهر مشهد، نیاز است تا برنامه‌های ویژه‌ای در مورد هدایت و راهنمائی جامع و کامل زائران صورت گیرد.
وی افزود: بدین منظور مدیریت گردشگری شهر مشهد جهت هدایت و راهنمائی زائرین نیروهای نوجوان به صورت مستمر در راستای امر سهولت اطلاع‌رسانی زائران آموزش داد.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: برای انسجام این طرح ستاد زائر، نوجوانانی که در مدارس شهر مشهد مشغول به تحصیل بوده و آمادگی خدمت‌رسانی به زائران را داشتند از آن‌ها ثبت‌نام به‌عمل آمد، تا بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز در پایگاه‌های راهنمای زائر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی بکارگیری شوند.
قناویزچی اذعان داشت: تعداد دوره‌های آموزشی با موضوعات مشهد شناسی (مشهد گردی) ١٢٠٠ نفر ساعت، حرم شناسی (حرم گردی) ٣٢٠ نفر ساعت، محله شناسی (محله گردی) ١٨٠٠ نفر ساعت، کلاس‌های آموزشی مکالمه زبان عربی و زبان انگلیسی برگزار شد.
وی تصریح کرد: مهمترین هدف در این اقدام تقویت روحیه خدمت‌رسانی افتخاری به زائران است تا نوجوانان به عنوان خادمان افتخاری حریم رضوی بتوانند پیام‌رسان فرهنگ رضوی در شهر مشهد باشند.
مدیر گردشگری و امور زائرین شهرداری مشهد گفت: در این طرح حدود ٢٠٠٠ نفر از دانش‌آموزان به‌صورت گروهی از برخی از مدارس شهر مشهد به عنوان نوجوانان خادم‌الرضا(ع) معرفی شده‌اند که از بین این تعداد ١٢٠ نفر انتخاب و در دوره‌های مختلف، آموزش‌های لازم را کسب نموده و به ارائه خدمت داوطلبانه مشغول شدند.
قناویزچی افزود: دانش‌آموزان پس از گذراندن مراحل آموزشی در ٢۶ پایگاه راهنمای زائر در قالب نیروهای مستقر به خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و نیروهای سیار در ایام فصل تابستان ٩۶ خادمان افتخاری شهر بهشت با تمام توان خود خالصانه به زائرین خدمت نموده‌اند.
وی همچنین مراکز خدمت‌رسانی ستاد راهنمای زائر، پایگاه‌های راهنمای زائر، نیروهای سیار راهنمای زائر در محدوده حرم مطهر رضوی و تلفن خدمات گردشگری را از مجموعه این طرح عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به بیش از ۴٠٠ هزار نفر، توزیع بیش از ٢٠٠ هزار انواع محصولات گردشگری و توزیع بیش از ٢٠٠ هزار محصول اطلاع‌رسانی و جشنواره گردشگری انجام شد.






منبع : نخست نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار