آخرین اخبار از موسسه اعتباری میزان
تجمع سپرده گذاران مقابل استانداری خراسان رضوی و کارمندان میزان مقابل بانک مرکزی جواب داد تا اطلاعیه شماره دو مدیران تصفیه شرکت تعاونی منحله میزان صادر و کارکنان آن تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۵۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 21 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، پس از اینکه تعدادی از مالباختگان این موسسه در مشهد نیز مقابل استانداری تجمع کردند و خیابان را بستند بالاخره اطلاعیه شماره دو مدیران تصفیه شرکت تعاونی منحله میزان صادر شد.
پیرو اطلاعیه شماره یک این موسسه ، به استحضار تمامی سهامداران محترم می رساند، بر اساس مصوبه مورخه 94/3/30 هیات تصفیه مقرر شد به منظور حمایت از سرمایه گذاران خرد تا سقف 20 میلیون ریال، سپرده آنان برابر جدول ذیل پرداخت شود.
تمامی سپرده گذارانی که سپرده آن ها تا سقف 10 میلیون ریال است از تاریخ 94/4/3 لغایت 94/4/14 و آن دسته از سپرده گذاران که تا سقف 20 میلیون ریال است از مورخ 94/4/15 تا 94/4/25 باید در تاریخ های ذکر شده به شعب تعاونی اعتبار منحله میزان مراجعه و ضمن اخذ تاییدیه مبلغ سپرده خود، با دریافت برگ گواهی موجودی، جهت دریافت به شعب بانک صادرات مراجعه نمایند.
همچنین کارکنان موسسه اعتباری میزان که بعد از انحلال این موسسه در هفته های اخیر، دیروز مقابل بانک مرکزی تجمع کرده بودند با هماهنگی های صورت گرفته تعیین تکلیف شدند.
 در کنار سپرده گذاران سرگردان موسسه غیرمجاز میزان برای دریافت طلب خود، کارمندان این موسسه منحل شده نیز نسبت به آینده نامعلوم کاری خود نگرانند و همچنین تعیین تکلیف دوره کاری سپری شده در این موسسه اعتراض داشته و حتی تعدادی از آنها شکایت خود را به بانک مرکزی فرستادند.
گرچه فعالیت خارج از چارچوب موسسات غیرمجاز از جمله موسسه میزان تعهدی را برای بانک مرکزی نسبت به سپرده گذاران یا بیکاری و معوقات شغلی کارمندان آنها با توجه به اینکه استخدام به صورت غیرقانونی و خارج از چارچوب شبکه بانکی و بانک مرکزی انجام شده به همراه ندارد اما با هماهنگی های شکل گرفته از سوی این بانک با مراجع و مراجع قانونی از جمله استانداری و اداره کل کار استان خراسان رضوی، شرایط کاری و حقوقی کارمندان میزان مشخص شد.
بر این اساس کارکنان موسسه براساس قانون کار تا 56 ماه بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.
همچنین به ازای هر سال خدمت در این موسسه به کارکنان آن یک ماه پاداش داده خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به سابقه آنها در بانکداری، در استخدام های آتی شبکه بانکی می توانند حضور داشته باشند و سابقه کاری آنها نیز لحاظ خواهد شد.
بر این اساس، موسسه میزان از جمله موسسات اعتباری است که با عنوان تعاونی و با مجوز وزارت تعاون وقت تشکیل شده و پیش از انحلال، بالای 100 شعبه در سه استان خراسان رضوی، تهران و سمنان تشکیل داده بود. این در حالی است که تعداد کارکنان این موسسه حدود 1200 نفر است که تقریبا 100 نفر از آنها مقابل بانک مرکزی تجمع کرده بودند.
از سوی دیگر بانک صادرات بعد از انحلال موسسه میزان به عنوان وکیل این موسسه به ساماندهی وضعیت سپرده گذاران آن رسیدگی خواهد کرد و با دریافت اقساط تسهیلات همچنین فروش اموال آن، سرمایه سپرده گذاران را به مرور پرداخت خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
اطلاعات شما در این مقاله کامل نیست :
1-موسسه بدون مجوز نبوده
2- پرداخت مبالغ 1 تا 2 میلیون عملن جکی بیش نیست چو چنین مبالغی دیگر وجود ندارد و این فقط یک نوع زمان خریدن و عکس العمل است
3- بانک صادرات وکیل ما نیست و به مرور یعنی تا ظهور آقا
4- با توجه به تجربه این 5 ماه گذشته وعده های داده شده به کارمندان هم فقط وعدست
5- کارمندها برای جلوگیری از انحلال و اعلام و جود سرمایه گذار و بقای موسسه تلاش دارند که درست هست
6- . . .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار