ريیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد:
ريیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دبیر هیأت امناء استان يزد گفت: چابک‌سازی و قانونمندی در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی، سرلوحه کار ریاست عالی دانشگاه است .
کد خبر: ۵۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 21 June 2015
به گزارش تابناک یزددکتر "محمدرضا اسلامی" در مراسم معارفه نخستین ريیس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: بحث تجمیع 2، یکی از بندهای مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن تأکید دارد؛ دانشگاه‌های آزاد اسلامی به شکل استانی اداره شوند و تمکین مصوبات نیز جزو اصولی است که موکدا شورا از دانشگاه خواستار بود .

وی با اشاره به اعتقاد ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به چابک سازی دانشگاه و اجرای قانون و تعهد به اجرای آن در دانشگاه اسلامی به سوابق آشنایی و اجرایی با دکتر "محمدحسین جعفری" پرداخت و گفت: وی دارای مدرک دکتری تخصصی حقوق عمومی، یکی از چهره‌های مطرح در این رشته در استان است.

رييس دانشگاه آزاد سالامي واحد يزد ادامه داد: با شناخت قبلی که از جعفری دارم، او یکی از مطرح ترین افراد در انضباط اداری است و پذیرش این مسئولیت با توجه به مشغله های بسیاری که دارد، نمونه‌ای از تعهد و علاقه به دانشگاه و محیط علم و دانشی بوده که خود برخواسته از آن است .

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، کار ستاد هماهنگی این استان را در مدت فعالیت با توجه به راهبری و مدیریت دکتر امراللهی و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان و مدیران این ستاد به ویژه خانم دکتر طباطبایی، بدون نقص و با توجه به اذعان مدیران و مسئولان دانشگاه نمونه در سطح کشور ذکر و ابراز امیدواری کرد كه تجربیات این ستاد در مدت فعالیت آنها در اختیار دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد قرار گیرد.

اسلامي در حاشيه اين مراسم نيز اظهار كرد: حذف بروکراسی اداری و چابک سازی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هدف مهم طرح تجمیع 2 دانشگاههای آزاد اسلامی است.

وي افزود: این طرح در ادامه برنامه های اصلاحی در تشکیلات سازمانی (طرح تجمیع 1) صورت می‌گیرد .

وي اذعان كرد: اين دانشگاه در دهه چهارم در راستای سیاست‌های کلان خود تلاش براي كسب جایگاهي در بين 200 دانشگاه برتر جهان دارد که لازمه دستیابی به این هدف چابکسازی و ارتقاء سطح کیفی و همچنین سرعت عمل در تصمیم گیری است.

اسلامي ادامه داد: از آنجا که طبق تصمیمات اتخاذ شده در هیأت امناء دانشگاه قرار است از مدیران و افراد خدوم در پست‌های که حذف می‌شود در مسئولیت های مختلف دعوت به عمل آید و چرخه گردش مدیران در سطوح مختلف رخ دهد، نگرانی از این بابت نیز وجود ندارد بر اساس اعلام کارشناسان طرح سالانه مبلغ 80 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌های دانشگاه و علاوه بر آن تمرکز زدایی در تصمیم گیری و تصمیم سازی همچنین ارتقاء جایگاه هیأت امناء و تمکین قوانین مصوب شورای انقلاب فرهنگی از دیگر مزایایی این طرح به شمار می آید .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد كه استان یزد با فضای کاملاً همدلی و هماهنگ با سازمان نسبت به اجرای طرح تجمیع 2 اقدام كند و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اول تيرماه مراحل تجمیع نهایی شود.

گفتني است؛ اين مراسم معارفه با حضور حجت الاسلام "حرزاده" مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد، دکتر "محمد دهستانی" مشاور استاندار در آموزش و سلامت، روسای واحدهای دانشگاهی، معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی یزد، مدیران و کارکنان ستاد هماهنگی سابق به میزبانی واحد یزد و در محل سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار