محسن خالدی از جوانان خلاق روستای 'ساتیاری' بخش باینگان شهرستان پاوه موفق به راه اندازی کارگاه مونتاژ لوازم خانگی در روستای خود و ایجاد اشتغال برای چهار نفر از جوانان این روستا شد.
کد خبر: ۵۰۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 14 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، این جوان کارآفرین گفت: تصمیم گرفتم برای ایجاد اشتغال جوانان روستایم و کمک به رونق اقتصادی منطقه گامی هر چند کوچک بر دارم و برای این کار از فرصت مرز کوله بری شهرستان بهره ببرم.

وی افزود: در این باره در جلسه ای با بخشدار باینگان و فرماندار پاوه درخواست واردات قطعات لوازم خانگی از مرز شوشمی را کردم که مورد موافقت قرار گرفت. 

خالدی افزود: برای شروع کار از زیرزمینی خانه مسکونی پدرم در روستای ساتیاری استفاده کردم و اقدام به واردات قطعات لوازم خانگی (میزهای LED) از بازارچه مرزی شوشمی کرده و کار را آغاز کردم.

وی با قدردانی از همکاری همه جانبه هنگ مرزی برای واردات این قطعات از مرز کوله بری گفت: در مرحله اول کار را با یک میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری شخصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی شروع کردم. 

این کارآفرین روستایی افزود: کار آموزش مونتاژ را برای چهار نفر از جوانان روستا شروع کردم و هم اکنون این جوانان با تسلط روزانه 16 تا 20 میز را مونتاژ و روانه بازار فروش در شهرهای پاوه، جوانرود و کرمانشاه می کنند. 

خالدی افزود: در صورت موفقیت قصد دارم کار بصورت کارگاه بزرگتر و اشتغال بیشتر ادامه دهم و در مرحله بعدی با تشکیل تعاونی روستا و استفاده از تسهیلات دولتی گامی ارزنده ای را 
در جهت ایجاد اشتغال بیشتر رونق اقتصادی منطقه بر دارم. 

فرماندار پاوه نیز گفت: با توجه به ظرفیتهای بازارچه مرزی کوله بری شوشمی و لزوم استفاده بهینه از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه از پیشنهاد جوان کارآفرین روستای ساتیاری استقبال کردیم و زمینه انجام کار و واردات قطعات را برای ایشان فراهم کردیم. 

پرویز ایده پور گفت: ما برآن شدیم تا به جای واردات اجناس و کالاها در مرز قطعات این اجناس را وارد کنیم و با راه اندازی کارگاه های متعدد مونتاژ و آموزشهای لازم زمینه اشتغال جوانانمان را فراهم کنیم. 

وی افزود: این کار با خلاقیت و ابتکار جوان کارآفرین آقای خالدی نتیجه گرفت و امروز شاهد راه اندازی اولین کارگاه مونتاژ برای اولین بار در تاریخ شهرستان پاوه هستیم که تولیدات آن هم 
روانه بازار شده است. 

فرماندار پاوه از تمامی فعالان اقتصادی و تجار شهرستان درخواست کرد برای ایجاد کارگاههای بعدی مونتاژ پیش قدم شوند و از امتیازات ویژه این کار و تسهیلات مناسب و با بهره بسیار پائین صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بهره بگیرند. 

روستا ساتیاری از توابع بخش باینگان شهرستان پاوه است که حدود 800 نفر جمعیت دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار