امام جمعه یاسوج:
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه باید اولویت همه کارها در نظام اسلامی نماز باشد، تصریح کرد: برخی اوقات اینگونه مشاهده می‌شود که علاوه بر اینکه نماز اولویت اول ما نیست متاسفانه در اولویت آخر هم قرار ندارد.
کد خبر: ۵۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 21 June 2015

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج ،در نشست ستاد اقامه نماز به وضعیت نامطلوب نمازخانه‌ها در اماکن عمومی این استان اشاره کرد.

در این نشست حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه باید اولویت همه کارها در نظام اسلامی نماز باشد، تصریح کرد: برخی اوقات اینگونه مشاهده می‌شود که علاوه بر اینکه نماز اولویت اول ما نیست متاسفانه در اولویت آخر هم قرار ندارد.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: اگر سری به اماکن عمومی استان خودمان بزنیم در خواهیم یافت که وضعیت بسیار نامطلوبی وجود دارد که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی افزود: برای نمونه در اماکن تفریحی و باغ‌های اطراف شهرها که در آن جشن‌های عروسی برپا می‌شود جایگاهی برای ساز و دهل تدارک دیده شده اما هیچ مکانی برای نماز در آن‌ها نیست.

وی این وضعیت را در سطح کشور به همین نحو دانست و گفت: وقتی در فرودگاه بین‌المللی تهران جا برای اقامه نماز ۱۵ نفر وجود ندارد و یا در فرودگاه شیراز به همین منوال است نباید انتظار زیادی از مسئولان داشته باشیم.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به نارضایتی مقام معظم رهبری از وضعیت نماز در کشور گفت: رهبری از مساجدی که سه وعده نماز در آن‌ها خوانده نمی‌شود به هیچ‌وجه راضی نیستند.

حسینی‌صدر در ادامه یکی از کمبودهای استان را خالی بودن کلاس‌های تفسیر دانست و گفت: تقریبا در همه جای کشور کلاس تفسیر به جزء کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

آمادگی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری دو همایش ملی نماز و قرآن

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی استان برای برگزاری دو برنامه و همایش ملی نماز و قرآن خبر داد.
فتاح محمدی امروز در ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نماز در رأس همه برنامه‌های مملکت اسلامی باید باشد، اظهار کرد: باید اساس تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در نظام جمهوری اسلامی مقوله نماز باشد و در اولویت همه برنامه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور سرزده حجت‌الاسلام قرائتی در همایش فرمانداران و استانداران و مطالبی که در این همایش مطرح شد، گفت: این نشان‌دهنده توجه ویژه ستاد اقامه نماز به این مقوله است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر نماز باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز فعال شود و بحث معارف مهدویت نیز بعد از نماز و امر به معروف در اولویت سوم قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اهتمامی که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد برای ترویج نماز دارند به درخواست استان برای برگزاری اجلاسیه نماز در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: نامه‌ای به امضای استاندار و امام جمعه مرکز استان به مرکز فرستاده‌ایم و رایزنی گسترده‌ای برای برگزاری این اجلاسیه تاکنون انجام شده است.

محمدی تصریح کرد: همچنین پیگیر برگزاری همایش ملی معارف قرآنی یا همان مدهامتان هستیم که به‌صورت دو سال متوالی اکنون در خوزستان برگزار می‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خالی بودن کلاس‌های تفسیر قرآن و برگزار نشدن این کلاس‌ها گلایه کرد و افزود: استانداری استان این آمادگی را دارد که کلاس‌های تفسیر را در سطح استان برگزار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار