با سقوط دولت بعثی صدام بارقه های امید در دل مردم مهران به جهت استفاده بهینه از ظرفیتها و پتانسیل مرز برای جبران سالها جنگ و محرومیت زنده شدو سالها طول کشید تا ثابت شودکه مسئولان، تا چه اندازه به وعده های خود برای احقاق حقوق از دست رفته این مردم تلاش نموده اند.
کد خبر: ۵۱۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 23 October 2017
تابناک ایلام مجید زرگوشی::با سقوط دولت بعثی صدام بارقه های امید در دل مردم مهران به جهت استفاده بهینه از ظرفیتها و پتانسیل مرز برای جبران سالها جنگ و محرومیت زنده شد.
 
سالها طول کشید تا ثابت شودکه مسئولان، تا چه اندازه به وعده های خود برای احقاق حقوق از دست رفته این مردم تلاش نموده اند.
 
موضوع، مناطق ویژه و ازاد، گمرکات ،زوار ، امکانات،  اعتبارات و زمینهایی که بابت این موارد از طرف مسئولان در این راستا منظور گردید،نشان دهنده ان است که در این پازل، قطعه بزرگِ گمشده، قطعا منافع مردم مظلوم و محروم مهران است!
 
به هر سمت که نگاه میکنیم،میبینیم دولتی ها به راحتی وبدون کوچکترین دغدغه ای  منابع طبیعی را که صاحبان اصلی انان مردم هستند را با عناوین مختلف از دسترس ملت خارج نموده اند ، که به موارد ذیل مختصرا اشاره میگردد:
 
 
باوجود اینکه هزاران هکتار زمین لم یزرع در مهران وجود دارد ولی بیش از صد هکتار از بهترین و مرغوبترین زمینهای کشاورزی مهران در رضا اباد را تحت پوشش پارکینگ موقت و برای چند روز استفاده زوار اربعین زیرهزاران تن شن و ماسه مدفون کردند! اینکه سالها طول خواهد کشید تا یک سانت زمین با قابلیت کشاورزی تشکیل گردد بماند، سوال اصلی این است: 
 
چرا فرصت اربعین و موضوع پارکینگ را از مردم میگیرند!؟
 
اینکه بیاییم بر سر میزان و مقدار اجاره چونه بزنیم واینکه به چه کسانی از چه طیف ، گرایشی وطریقی واگذار شده کاملا مسیری انحرافی است، زیرا اصل موضوع این است که  نباید اینگونه زمین ها به پارکینگ و سایر طرحها  اختصاص یابد و اصولا بایداین فرصت در اختیار مردم باشد تا انان از منابع خود در این راستا  استفاده کرده و بهرمند گردند .
 
در کجای جهان و ایران مردم را از ارائه خدماتی از قبیل پارکنیگ و دیگر نیازهای مسافر و زوار محروم میکنند که مهران دومی ان باشد!؟
 
اینکه با زور اسلحه زوار را مجبور کنند که اول پارکینگ های اختصاصی دولتی تکمیل گردد و بعد مردمی !
 
 اینکه از هر ابزاری در جهت جلوگیری از  اشتغال و درامد زایی مردم به واسطه حضوردولتی ها استفاده گردد. آیا با شعار خصوصی سازی  که اصل ۴۴ قانون اساسی بدان اشاره دارد همخوانی دارد!؟
 
ایا بهتر نبودبه جای نابودی وتصرف زمینهای کشاورزی فرصت اشتغال پارکینک و دیگر امور را به مردم واگذار میکردند؟
 
بگذریم از زمینها و وامهایی که تحت عنوان منطقه ویژه کارخانه فولاد ونورد، پتروشیمی، نیروگاه برق ، پارک دفاع مقدس و....که همگی نامرئی و مجازی! به نام مهران و به کام دیگران همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارند.
 
وایضا قطع ۲۷ ساله درختان در شهر مهران و حومه به بهانه های واهی
 
بکارگیری نیروهای غیر بومی و خارج از استان در شرکت های نفت وسامانه گرمسیری باوجود جوانان بیکار و تحصیل کرده این دیار.
 
عدم اولویت بندی در امر راهسازی مسیر ایلام به مهران که می بایست ابتدا پروژه تونل دوم و حذف پیچهای خطرناک در دستور قرار میگرفت نه اینکه در مسیرهای مستقیم جاهایی  که کمترین میزان خاک برداری و خاک ریزی دارد،جاده تعریض گردد که البته این امر باعث اشفتگی ترافیک مسیر و تصادفات جان خراش گردیده...
 
امیدوارم مسئولین امر به این مهم توجه داشته باشند که سرزمین مهران محل شهادت بهترین فرزندان این مرز و بوم است و مردم این دیاربه واسطه تحمل سالهاجنگ ،اوارگی ،و محرومیت همچنان از داشتن امکاناتی که درخور و حق مسلم این مردم هست محروم هستند ،پس می طلبد مسئولین به این بی توجهی هاپایان داده و اگر نمی خواهند و یا نمی توانند کمکی کنند حداقل امور را به خودِ مردم بسپارند و بیش ازاین اجازه ندهند که محرومیت این مردم مظلوم ادامه پیدا کند. /م
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار