کد خبر: ۵۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 23 June 2015

معاون کنسولی وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد : هنوز نمی توان گفت سازمان اطلاعات عربستان در حادثه مرگ زائران عربستانی در هتلی در مشهد دست داشته است.

به گزارش تابناک یزد،"حسن قشقاوی" در گفت و گو با برنامه "من طهران"، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال دست داشتن سازمان اطلاعات عربستان برای تخریب چهره ایران و قطع موج زوارعربستان به مشهد مقدس در تلافی قطع عملیات عمره ایران به عربستان بیان کرد : بررسی این حادثه ادامه دارد و ما به نتیجه خاصی نرسیده ایم هرچند که همه ابعاد قضیه باید بررسی شود و هنوز نمی توان گفت که سازمان اطلاعات عربستان در این حادثه دست داشته باشد.


معاون کنسولی وزیر امور خارجه درباره پیگیری حادثه ای که برای زائران سعودی در مشهد رخ داد بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، مسئول نمایندگی وزارت خارجه ایران در مشهد و همکارانش و ارگان های ذیربط از همان ابتدا بسیار فعال بودند. اطلاعات اولیه حکایت از آن دارد که مساله مشهد یک حادثه مسمومیت بوده است ونتایج بررسی ها، مرتب و صادقانه به مقام های سعودی اطلاع داده می شود.


وی گفت: هر آنچه درباره این موضوع به افکار عمومی اطلاع داده شده کاملا واقع بینانه بوده است و درآینده نیز به محض دریافت دقیق ترین اطلاعات به طرف سعودی اعلام خواهیم کرد همانطور که تا الان نیز در تماس نزدیک با آنها بوده ایم. ما به خانواده های آنها تسلیت گفتیم و از سایر مسمومان نیز مراقبت ویژه کردیم تا تعداد تلفات بیشتر نشود.


معاون وزیرخارجه ایران افزود : همان حساسیت که طرف سعودی نسبت به این حادثه داشت ، ما هم داشته ایم.


اواسط خرداد زائران عربستانی که در هتل توحید مشهد ، مستقر بودند به علت بروزعلائم مسمومیت به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شدند که در پی آن 4 نفر فوت شدند و وضع 24 نفر دیگر نیز از سوی پزشکان ، «مسمومیت» اعلام شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار