فارغ التحصیلان رشته حقوق، امسال در حالی که هدفشان حضور در دو آزمون قوه قضاییه است، اما برگزاری همزمان دو آزمون باعث شده این افراد سردرگم شوند.
کد خبر: ۵۱۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 30 October 2017
به گزارش تابناک یزد، این روزها شاهد افزایش بیکاری در کشور هستیم و این شاخص در بین فارغ التحصیلان بالا است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به دنبال استخدام و جذب در دستگاه‌ها و نهاد های حکومتی و دولتی هستند؛  در میان این فارغ التحصیلان، مدتی است که بیکاری وسیع فارغ التحصیلان رشته حقوق مشکلی شده برای دانش آموختگان این رشته  و بعضا حتی مشاهده می شود که این افراد بیکار حاضر شده اند با هزینه شخصی کارآموز وکالت شوند و حق الوکاله بسیار کمتری از وکلای کانون دریافت کنند.
 
بر اساس این گزارش و باتوجه به انبوه فارغ التحصیلان رشته حقوق و محدودیت ظرفیت آنها در آزمون کانون وکلا  قوه قضاییه اعلام کرد که قرار است در سال جاری آزمون مشاوران حقوقی و کارشناسان  که همان ماده 187 هم خوانده می‌شود را برگزار کند، اما زمان برگزاری این آزمون مجزا  را در روز 10 آذرماه برگزار کند. قوه قضاییه بعد از گذشت چند روز دوباره برگزاری آزمون استخدامی کارکنان این قوه را در همان تاریخ اعلام کرد که این موضوع موجب سردرگمی و نارضایتی این فارغ التحصیلان شد و چه بسا افرادی  باشند که  از برگزاری همزمان این دو آزمون اطلاع نداشته اند، در هر دوی آنها ثبت نام کرده اند.
 
این در حالی است که این آزمون ها بعد از گذشت چند سال در حال برگزاری است و با توجه به مشکلات موجود، فارغ التحصیلان رشته حقوق  که با امید و آرزوهای زیاد، در بین رشته‌های علوم انسانی موفق به تحصیل در رشته حقوق شده‌اند تا در یکی از کارهای مرتبط با همین رشته مشغول به فعالیت شوند، اما همچنان آینده ای نامعلوم دارند. 
 
از یک طرف وضع اشتغال آنها در بازار کار و از طرف دیگر این‌که دانشجویان حقوق پس از قبولی در این رشته و گذراندن واحدهای درسی متعدد و فراغت از تحصیل مجبور باشند مجدداً در رقابتی نفس‌گیر، استرس‌زا شرکت کنند تا وارد عرصه اشتغال شوند اما به دلیل عدم وجود ظرفیت لازم در آزمون وکالت که  با هیچ قاعده‌ای عقلی و منطقی همراه نیست از حقوق اولیه خود محروم شوند.
 
سوال این است که در حال حاضرکه کشور با موجی از بیکاری مواجه است و فارغ التحصیلان این رشته علوم انسانی حتما در این دو آزمون ثبت نام خواهند کرد، اما قوه قضاییه که بعد از چند سال قرار است آزمون کارشناسان و مشاوران را برگزار کند چرا این آزمون را همزمان با آزمون استخدامی کارکنان قوه قضاییه که همه آنها نیز فارغ التحصیلان رشته حقوق هستند، برگزار می‌کند؟
 
هدف از این آزمون برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی در قوه قضاییه و برای حقوقدانها استخدام و گرفتن مجوز برای فعالیت است، اما آیا برگزاری دو آزمون همزمان  به این موضوع کمک می کند؟
 
//الف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار