کد خبر: ۵۱۷۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 31 October 2017

به گزارش تابناک یزد،یک عضو مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه «قوای مجریه و مقننه در موضوع سپنتا نیکنام هم نظر هستند» گفت که بن بستی در حل موضوع سپنتا نیکنام وجود ندارد.

کمال دهقانی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌وگویی اظهار داشت: روز گذشته رئیس مجلس توضیحات جامع و کاملی درباره موضوع سپنتا نیکنام مطرح و حرف دل نمایندگان را بیان کرد. آقای لاریجانی با احترام کامل به شورای نگهبان موارد قانونی را مطرح کرد.

وی افزود: برداشت ما از قانون این است که باید با احترام به شورای نگهبان و خارج از فضای رسانه‌ای و تعامل سازنده بین نهادهای حاکمیتی همچون مجلس، قوه مجریه و قوه‌قضائیه و نهادهای مهمی مثل شورای نگهبان موضوع را حل کرد. اختلاف نظرهایی وجود دارد که باید خارج از مباحث جناحی و سیاسی آن را رفع نمود چون در این موضوع اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود ندارد و باید مشکل توسط نخبگان و کارشناسان مطرح شود.

دهقانی با بیان اینکه «قوای مجریه و مقننه در این باره هم نظر هستند» گفت: رئیس‌جمهور به عنوان مجری قانون اساسی، رئیس مجلس به عنوان قانون گذار و نمایندگان به عنوان ناظر بر حسن اجرای قانون دیدگاه هایی را مطرح کردند که باید آنها را مورد بررسی قرار داد سازوکار لازم در حکومت وجود دارد و به همین دلیل می توان گفت که بن بستی در حل این مسئله نیست طبیعتا در نهایت شورای حل اختلاف می تواند این قضیه را فیصله دهد.

نماینده تفت و میبد با تاکید بر اینکه «خواست مردم یزد پیگیری این موضوع از سوی نمایندگانشان و به سرانجام رسیدنش است» افزود: آقای نیکنام عضو شورای شهر یزد بود که موضوع پیش آمده ابعاد ملی و بین‌المللی پیدا کرده. به نظر می‌رسد اهتمامی برای حل شدن آن در چارچوب ساختارهای نظام حاکمیتی وجود دارد. نظام ظرفیت بالایی برای حل این مسئله دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار