مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی گفت: در مجموع ۱۷ هزار هکتار از باغات خراسان رضوی معادل با ۱۰ درصد از مجموع اراضی ‌تحت‌پوشش بیمه کشاورزی هستند.
کد خبر: ۵۱۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 31 October 2017
به گزارش تابناک : محمودرضا فرزانه ظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد سه جانبه برای مدیریت منابع و مصارف بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی که در دفتر مدیریت شعب بانک کشاورزی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود مدیریت منابع و مصارف در استان یک مزیت به حساب بیاید این است که منابع داخلی امکان مدیریت با رویکرد رفع بحران را دارد اما منابع دولتی این قابلیت را ندارد.

وی بیان کرد: صندوق بیمه کشاورزی به صورت کلی با 30 درصد منابع مردمی و 70 درصد منابع دولتی اداره می‌شود اما اگر بتوان گستره نفوذ این بیمه را افزایش داد می‌توان میزان نیاز به کمک‌های دولتی را کاهش داد و در نتیجه مدیریت بحران برای کشاورزان داخل استانی بسیار افزایش پیدا می‌کند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: با اجرای این طرح ما توانستیم 10 میلیارد ریال منابع از طریق افزایش تعداد بیمه‌گذاران  برای کشت بهاره برای صندوق بیمه کشاورزی استان تأمین کنیم که این میزان می‌تواند تا حدود زیادی خسارات به وجود آمده را پوشش بدهد.

فرزانه با بیان اینکه میزان رشد بیمه‌نامه‌های صادره برای بخش کشاورزی بعد از تفاهمنامه مدیریت منابع و مصارف در داخل استان برای کشت بهاره در حدود 53 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 85 هزار هکتار از عرصه‌های زراعی، 17 هزار هکتار از باغات و 53 میلیون قطعه طیور در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات صندوق بیمه کشاورزی در استان خراسان رضوی هستند.

وی بیان کرد: ضریب نفوذ بیمه کشاورزی در استان خراسان رضوی در بخش زراعت 30 درصد و در بخش باغات معادل 10 درصد است اما باید این را در نظر داشت که شرایط پوشش بیمه‌ای برای بخش باغی و زراعی متفاوت است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: افزایش جامعه آماری سبب می‌شود که با استفاده از منابع به دست آمده بحران‌ها را مدیریت کرده و به همین علت برای توسعه این بخش در خراسان رضوی اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار