رئیس اتاق اصناف مشهد از جمع آوری ۱۰ تن پرتقال حاوی رنگ مصنوعی از بازار مشهد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 01 November 2017
به گزارش تابناک : محمود بنانژاد ظهر امروز در نشست خبرى اصناف مشهد با اشاره به اجرای طرح بازرسى و نظارت اتاق اصناف مشهد از تاریخ 13 آبان تا 29 آبان اظهار داشت:حوزه‌هاى صنفى ما به حوزه‌هاى اقامتى، زیارتى و سلامت تقسیم می‌شوند.سلامت متشکل از مواد غذایى سالم  بوده که در این حوزه ٣٢ گشت برنامه ریزی شده و دوستان در بهداشت کمک مى‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه بخش اقامت داراى دو اتحادیه به نام‌های اتحادیه هتل‌داران و اتحادیه آپارتمان و مهمان‌پذیران است افزود: تاکید بر پذیرش زائران به این اتحادیه‌ها کرده و به زائران توصیه می‌کنیم که به اقامتگاه‌های اصلی رجوع کنند.  

وى خاطرنشان کرد: در حوزه زیارت اصرار ما بر خدمات‌رسانی جهت سهولت زیارت برای زائران بوده که ٢٨ گشت هم در این اتحادیه فعال هستند؛ همچنین سه پایگاه دائمی شامل پایگاه شهدا، میدان بیت‌المقدس، ثامن و الماس شرق و ٩ پایگاه موقت ایجاد کرده‌ایم که در صورت وقوع مشکل به این پایگاه‌ها رجوع کرده و شکایت خود را ابلاغ می‌کنند. 

بنانژاد با اشاره به فعالیت اصناف در حوزه‌های مختلف افزود: موکب‌‌هایی که در دهه فجر در ورودی‌های مشهد مستقر می‌شود اغلب توسط واحد صنفی تایید می‌شوند.اقدام دیگری که در حال انجام است برقراری حوزه سامانه جامعه انبار بوده که به این منظور ورود کالاهای قاچاق در تمامی حوزه‌ها بررسی و برخورد می‌شود.

بنانژاد با اشاره به اینکه هر کالایی که ارسال، دریافت و یا حمل شود انبار محسوب می‌شود و تمامی این موارد باید در سامانه جامعه انبارها ثبت شود اظهار داشت: بدین منظور به هر نفر "یوزر پسورد" تعلق گرفته و در صورت عدم استفاده از آن در عرض شش ماه بصورت خودکار از سامانه خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث سوغاتی مربوط به حوزه زیارت که اغلب متشکل از اسباب بازی است، ٢٥ گونه آن نظیر باربی‌ها مجوز نداشته و به عرضه این گونه اسباب بازی‌ها رسیدگی می‌شود.

بنانژاد خاطرنشان کرد: محصولاتی مانند لوازم خانگی، زعفران، کپسول آتش، اسباب بازی، مصالح ساختمانی و نظایر آن باید استاندارد اجباری داشته باشند. پیشنهاد ما به زائران خرید محصول با درج نام تولیدکننده تاریخ انقضا و تاریخ تولید بوده و در صورت خرید محصولاتی مانند زعفران به صورت فله فاکتور خرید را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام نظارت‌ها برعهده نظارت بازرسی اصناف است گفت: پرتقالهایی که به دلیل سرما زدگی در سال گذشته زودتر به بازار آمد و رنگ‌های مصنوعی به آنها اضافه شده بود بررسی شد و پس از جمع آوری ١� تن از این پرتقال‌ها دیگر چنین وضعیتی مشاهده نشد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار