فرمانده سپاه استان ایلام :
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:در ابتدای جنگ رزمنده های دهلرانی و موسیانی با حضور خود در عملیات و حمله به صف مستحکم دشمن در جنگ، سند زرینی از تاریخ مجاهدت خود را ورق زدند و به ثبت و ضبط رساندند.
کد خبر: ۵۱۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 03 November 2017
به گزارش تابناک ایلام،سپاه ناحیه دهلران هر ساله با برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات محرم، یاد و خاطره رزمندگان اسلام به خصوص حماسه آفرینان این عملیات را پاس می دارند.

این مراسم 12 آبان ساعت 9صبح با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) ایلام، اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان در دژ مقاومتی شهر موسیان برگزار شد و سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم النبیا سخنران و میهمان ویژه این مراسم بود.
 
بر اساس این گزارش، سردار "سید صادق حسینی" فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: رزمندگان سپاه  اسلام با خودگذشتگی عملیات بزرگ محرم را صورت دادند که برگ زرینی دیگر از تاریخ سراسر با عزت کشور اسلامی ما رقم خورد.
 
وی افزود: در ابتدای جنگ رزمنده های دهلرانی و موسیانی با حضور خود در عملیات و حمله به صف مستحکم دشمن در جنگ، سند زرینی از تاریخ مجاهدت خود را ورق زدند و به ثبت و ضبط رساندند.
 
 فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان با اشاره به عملیات محرم بیان نمود:این عملیات بعد از عدم فتح عملیات رمضان عملیاتی بود که به رزمندگان اسلام روحیه داد و باعث شکست و پاکسازی ارتفاعات مرزی از دشمن شد.
 
وی عنوان کرد: ما امروز افتخار می کنیم که در این مکان یاد و خاطره شهدای گرانقدر کشور ما را گرامی میداریم.
 
سردار حسینی با اشاره به نقش رزمنده گان اصفهانی در عملیات محرم تصریح کرد: شهدای عزیز استان اصفهان در عین مظلومیت وشجاعت به صفوف مستحکم و پیچیده دشمن حمله کردند و با عبور از موانع مختلف خطوط دشمن را شکست دادند و پیروزی را به ارمغان آوردند.
 
وی یادآور شد: قدرت امروز کشور ما در جهان و منطقه که نقش محوری ایفا می کند برگرفته از خون شهیدان عزیزی است که مظلومانه جنگیدند.
 
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ادامه داد: نقش آفرینی ایران اسلامی در جهان به برکت انقلاب، نظام، مردم، نیروهای مسلح و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری است.
 
وی گفت: ما امروز اینجا گرامیداشت عملیات محرم را جشن می گیریم و در صد کیلومتر آن طرف به برکت همین مجاهدت ها،  دروازه عتبات عالیات است.
 
سردار حسینی با اشاره به اینکه مردم استان ایلام در طول 8 سال دفاع مقدس در استان ماندند ابراز داشت: در طول دفاع مقدس مردم استان ایلام مهاجرت نکردند بلکه مهاجر پذیر بودند و به همین خاطر الان افتخار میزبان حجم عظیمی از عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم و همه آنها به برکت خون شهدا است.
 
عمیات غرور آفرین محرم ۱۰ آبان ۱۳۶۱ با رمز یا زینب و به فرماندهی سردار شهید حسن باقری آغاز شد و بمدت یک هفته بطول انجامید./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار