مراسم بدرقه نخستین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین، صبح دیروز، ۱۲ آبان‌ماه در سالن اجتماعات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 04 November 2017
به گزارش تابناک : مراسم بدرقه نخستین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین، صبح دیروز، ۱۲ آبان‌ماه در سالن اجتماعات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.
حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این مراسم، عنوان کرد: کسانی که در راه امام حسین(ع) قدم می‌گذارند، انسان‌های عادی نیستند مانند ۷۲ نفری که در واقعه عاشورا، راه خود را از همه مردمان آن زمان جدا کردند و در جبهه حسینی قرار گرفتند.
بدرقه نخستین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین در مشهد
وی با بیان اینکه امروزه کسانی که در مسیر عاشورا قدم می‌گذارد به همان ۷۲ تن تأسی می‌کنند، عنوان کرد: از قدم گذاشتن در راه امام حسین(ع) باید درس‌های زیادی  بیاموزیم که یکی از آن‌ها، درس معنویت است. 
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه بدون شور حسینی انگیزه حرکت نخواهیم داشت، تصریح کرد: زندگی باید بر مدار ارزش‌های حسینی جریان داشته باشد.
بدرقه نخستین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین در مشهد
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: اگر روضه خرابه‌های شام خوانده می‌شود، به منظور گریستن نیست بلکه باید از آن استکبارستیزی در اوج اسارت و اینکه تحت هیچ شرایطی از مبارزه علیه ظالمان عقب‌نشینی نکنیم را بیاموزیم.
بعد از تعیین کوپه و گروه هریک از دانش‌آموزان و یادآور کردن تذکرات لازم، لحظه وداع فرزندان با والدین فرا رسید، اشک مادران بدرقه راه فرزندان شد و جگرگوشه‌هایشان را به خدا سپردند.
بدرقه نخستین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین در مشهد
عطر اسپند در فضا پیچیده بود و ناخودآگاه برای هر بیننده‌ای، صحنه اعزام رزمندگان به جبهه تداعی می‌شد، گرچه هریک از این نوجوانان رزمنده راه حسینی خواهند بود و با پیاده‌روی اربعین حسینی به دشمنان اسلام یادآور می‌شوند که عشق به امام حسین(ع) سن و سال نمی‌شناسد.
هریک از این دانش‌آموزان حسینی با بوسیدن قرآن در اتوبوس‌های مرتبط با گروهشان قرار گرفتند و با تکمیل شدن ظرفیت، هریک از اتوبوس‌ها حرکت خود را به سوی راه آهن مشهد آغاز کردند.
اما این پایان راه نخواهد بود بلکه آغازی برای به دست آوردن یک تجربه تازه است که این دانش‌آموزان حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین به این تجربیات دست خواهند یافت و توشه‌ای را برای ادامه زندگی ذخیره می‌کنند.

بدرقه نخستین کاروان دانش‌آموزی پیاده‌روی اربعین در مشهد







منبع : خبرگزاری رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار