قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خواستار شد:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: روزنامه قدس باید ضمن حفظ استقلال و بدون جانب‌داری و وابستگی به جریان‌های سیاسی، به نقد منطقی و عادلانه مسائل گوناگون جامعه بپردازد.
کد خبر: ۵۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 23 June 2015
مهدی عزیزیان در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس، ارائه حقایق موجود در جامعه، رعایت اصل سرعت، صحت و دقت در انتشار اخبار و اطلاعات، بهره‌گیری از تکنیک‌های گوناگون فعالیت رسانه‌ای و ارائه تحلیل‌های دقیق، منطبق بر واقع و روشنگر و نداشتن وابستگی به جریان‌های سیاسی را به عنوان راهکارهای اعتمادسازی مطرح و اظهار داشت: آستان‌قدس رضوی مصمم است که روزنامه قدس به صورتی مستقل و بدون وابستگی به کار خود ادامه دهد.

قائم‌مقام تولیت آستان‌قدس رضوی تصریح کرد: روزنامه قدس باید ضمن حفظ استقلال و بدون جانب‌داری و وابستگی به جریان‌های سیاسی، به نقد منطقی و عادلانه مسائل گوناگون جامعه بپردازد.

عزیزیان افزود: آستان‌قدس رضوی با سرمایه‌گذاری گسترده، بهترین امکانات را در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای موسسه فرهنگی قدس فراهم آورده و انتظار می‌‌رود که این روزنامه فعالانه در عرصه رسانه‌ای کشور به ایفای نقش بپردازد.

وی تحقق این امر را منوط به برنامه‌ریزی برای «بازتعریف مشی رسانه، طراحی ساختار جدید مدیریت و راهبری، ورود صاحبان قلم شناخته شده، کارشناسان و منتقدان، نخبگان مطبوعاتی کشور، تضارب آرا و افکار رسانه‌ای با محوریت تفکر ریشه‌دار و پویای اسلامی، ایجاد شبکه تحریریه فرا استانی و پایش عملکرد روزنامه در محتوا و ساختار» دانست و تصریح کرد: حرکت به سمت یک جریان‌سازی هدفمند و منحصر به فرد رسانه‌ای باید در این موسسه مورد توجه قرار گیرد.

عزیزیان با بیان ضرورت استفاده از تنظیم صحیح و اصولی در ارائه واقعیت‌های خبری اظهار کرد: بهره‌مندی از شیوه‌های مدرن و استفاده هوشمندانه از تاکتیک‌های رسانه‌ای می‌تواند در جذب و انتقال افکار به مخاطب موثر باشد و انعکاس مشکلات جامعه و نظرات مردم بدون غرض ورزی در تامین نیازها و ارتقای رضایتمندی آنان از مسئولان اجرایی کشور کارآمد و اثرگذار است.

عزیزیان همچنین به تبیین مهم‌ترین راهبردهای پیش روی موسسه فرهنگی قدس پرداخت و اظهار کرد: تلاش همه جانبه برای تبیین سیاست‌های نظام برگرفته از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری یکی از مواردی است که همواره مورد تاکید بوده و امروز نیز باید با جدیت پیگیری شود.

قائم‌مقام تولیت آستان‌قدس رضوی همچنین با اشاره به خدمات گسترده‌ای که آستان‌قدس رضوی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوره تولیت آیت‌الله واعظ طبسی عرضه کرده است، گفت: موسسه فرهنگی قدس باید با بهره‌گیری از همه امکانات و قالب‌های رسانه‌ای مخاطب پسند، بازتاب اخبار، رویدادها و  فعالیت‌های ارزشمند و خدمات شاخص، تاثیرگذار و بی‌‌بدیل آستان‌قدس رضوی را در دستور کار قرار دهد.

وی همچنین ضمن اشاره به وامداری همه مجموعه‌های مرتبط با آستان‌قدس رضوی به ساحت مقدس حضرت رضا(ع)، تاکید کرد: توجه به نحوه صحیح و سلامت هدایت افکار عمومی و بسترسازی برای گسترش فرهنگ اسلامی و ارائه سیره حضرت رضا(ع) در قامت یک رسانه، باید در زمره اهداف اصلی موسسه فرهنگی قدس قرار گیرد.

عزیزیان ابراز امیدواری کرد: با ارتقای جاذبه‌های ظاهری و سطح کیفی و محتوایی روزنامه اعم از صفحه‌آرایی، نوآوری در ارائه و تنوع متناسب مطالب و گزینش تیترهای موثر، بر غنای هرچه بیشتر روزنامه قدس افزوده شود و به رتبه برتر چند روزنامه بزرگ سراسری نایل آید.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حمزه واقعی؛ مدیرعامل پیشین موسسه فرهنگی قدس، رضا خوراکیان به عنوان مدیرعامل جدید این موسسه منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار