امام جمعه مشهد گفت: نواهای قرآنی نباید با موسیقی حرام آمیخته شود.
کد خبر: ۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 23 June 2015
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار ستاد اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی باید ادامه پیدا کند، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی باید در کشور برجسته و ممتاز شود.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: هر فعالیتی که باعث تجلی جلوه‌های دینی و قرآنی در شهر مقدس مشهد شود حضرت رضا(ع) را خوشحال‌تر می‌کند و ایشان زینت بارگاه خود را در تجلی شعائر دینی به ویژه قرآن می‌دانند.

علم‌الهدی تصریح کرد: خراسان برجسته‌ترین استان از نظر فعالیت‌های قرآنی است که این فعالیت‌های قرآنی به عنوان زینت برای بارگاه امام رضا(ع) محسوب شده و موجب خوشنودی ایشان می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از انقلاب تاکنون انجام شده اهمیت ویژه‌ای دارد به طور مثال دانشگاه علوم اسلامی رضوی در حرم نمادی از فعالیت‌های فرهنگی حرم است که این سبقه و رنگ در صدر هزاران گنبد و آینه‌کاری برای حضرت ارزش دارد.

خطیب جمعه مشهد فعالان قرآنی را عزیزترین خادمان امام رضا(ع) اعلام کرد و افزود: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد فرصتی برای تأمل در مسائل قرآنی و دینی است.

وی برگزاری چندین نمایشگاه قرآن در سطح شهر را پیشنهاد کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد در نقطه‌ای از شهر واقع شده که به علت مسیر و راه دور قابل دسترسی برای مستضعفین نیست بنابراین پیشنهاد می‌کنم سال آینده چندین نمایشگاه قرآن در نقاط مختلف شهر برپا شود تا تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

امام جمعه مشهد متذکر شد: نمایشگاه قرآن و عترت مشهد تنوع بسیار خوبی داشته که به عنوان پایگاه تبلیغی قرآن ایجاد شده است بنابراین باید از تمام ظرفیت‌های آن برای ترویج و ارائه آموزه‌های دینی و قرآنی استفاده شود.

علم‌الهدی در ارتباط با برخی فعالیت‌ها که در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید مراقب بود که فعالیت‌های حاشیه‌ای نمایشگاه قرآن اصل نمایشگاه را به حاشیه نبرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با مسئله حجاب بیان کرد: برخی خانم‌ها با حجاب نیستند اما مقداری احساسات ولایی دارند لذا در نمایشگاه قرآن باید در کنار برنامه‌هایی همانند معرفی چادر، غرفه تبلیغی برای چادر و مقنعه اختصاص داده شود.

امام جمعه مشهد در پایان تاکید کرد: در کنار نواها و صوت‌های قرآنی، موسیقی که حرام شرعی است نباید استفاده شود چرا که ائمه اطهار (ع) با آنکه این ابزار در اختیار بود اما از آن در جهت توسعه دین استفاده نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار