معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح نظام سلامت تاکنون افزون بر 338 هزار و 613 هزار بیمار از مزایای آن در این استان بهره مند شدند.
کد خبر: ۵۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزددکتر علی دهقان با بیان اینکه این افراد شامل آن دسته از بیماران بستری در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه بوده اند افزود: در اجرای این طرح 90 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‏ ها هزینه شده است.

وی اظهار کرد:در ابتدای اجرای این طرح میزان فرانشیز (پرداختی) برای امور درمان بستری در مناطق شهری 10درصد و درمناطق روستایی تا پنج درصد رسیده بود که پس از مدتی این رقم در مناطق شهری به شش درصد و روستایی به سه درصد رسید.

وی زایمان طبیعی و ترویج آن را در زمره بسته خدمتی برنامه تحول نظام سلامت بیان و خاطر نشان کرد: از زمان اجرای طرح تحول سلامت میزان سزارین در بیمارستان های دانشگاه 7.2 درصد و در تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی 5.5 درصد کاهش یافته است.

دهقان اضافه کرد: در اجرای این طرح زایمان های طبیعی در بیمارستانهای دولتی بصورت رایگان انجام می شود.

وی تعداد پزشک متخصص و مقیم در بیمارستانهای این دانشگاه را 27 پزشک بیان کرد و گفت: این پزشکان در طول ساعات شبانه روز به بیماران خدمات ارائه می دهند.

دهقان با بیان اینکه طرح ماندگاری پزشکان در مراکز بهداشتی مناطق محروم از جمله بسته های حمایتی دولت در قالب طرح تحول سلامت بود اظهار کرد: هم اکنون 123 پزشک در این طرح به بیماران خدمات ارائه می دهند

وی در ادامه به اینکه بیش از ۶۰۰۰ زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی یزد انجام شد اشاره کرد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به کاهش ۵.۵ درصدی سزارین در یزد، گفت: بیش از ۶هزار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی یزد انجام شد.

علی دهقان، با بیان اینکه طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده، اظهار داشت: تاکنون طبق برنامه زمان‌بندی شده، 6 برنامه از مجموع طرح‌های طرح تحول سلامت اجرایی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، گفت: طبق آمار سال گذشته؛ در مجموع بیمارستان‌های استان یزد، زایمان‌های سزارین بیش از 5 و نیم درصد کاهش داشته است.

دهقان با اشاره به ابلاغ دولت در مورد انجام عمل زایمان طبیعی به‌صورت رایگان افزود: در سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی استان یزد بیش از 6 هزار و 646 نفر انجام عمل زایمان طبیعی انجام داده‌اند.

همچنین به اجرای طرح افزایش ماندگار در مناطق محروم تصریح کرد: بیش از 123 نفر پزشک با 22 نوع تخصصی مختلف درمانی در طرح ماندگار حضور دارند که از این آمار، 110 نفر پزشک متخصص و 13 نفر دارای مدرک پزشکی عمومی هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد در مورد اجرای طرح حضور پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌های دولتی گفت: در مجموع 27 پزشک مقیم شامل 10 نفر جراح عمومی، 14 نفر متخصص داخلی و 3 نفر متخصص اطفال در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با اجرای طرح تحول سلامت، بیش از 211 هزار نفر از خدمات اورژانس و بیش از 126 هزار نفر از خدمات بستری مراکز درمانی استان استفاده کرده‌اند.

دهقان با اشاره به پرداخت بیش از 9 میلیارد تومان کمک دولت به بیماران در قالب پوشش بیمه‌های درمانی گفت: طبق آمار سال گذشته، در استان یزد بیش از 626 هزار نفر از خدمات طرح پرداخت ویزیت 328 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های تخصصی استان استفاده کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در سال گذشته بیش از 70 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار