گزارش تابناک از آخرین وضعیت«کوهستان پارک شادی»
بزرگترین شهربازی کشور با نام«کوهستان پارک شادی» بیش از 4 سال است که به بانک دی واگذار شده و مسئولان این بانک نیز درب این مجموعه گردشگری را تخته کرده اند تا شاید بتوانند مجوز تغییر کاربری زمین مرغوب این مکان را بگیرند.
کد خبر: ۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ 16 February 2015

تعطیلی کوهستان پارک شادی مشهدی درحالی به چهارمین سال خود نزدیک می‌شود که مسئولان بانک دی به‌عنوان متولی فعلی این مکان که کاربری تفریحی دارد، بر تداوم وضعیت فعلی این مکان لااقل تا خرداد سال آینده که مجمع سالانه این بانک برگزار می‌شود، تاکید می‌کند.

اجتناب این بانک به‌عنوان مالک کوهستان پارک شادی مشهد از تعمیر و استانداردسازی دستگاه‌های بازی باعث شده تا اداره کل استاندارد هم از تصمیم خود مبنی بر پلمب دستگاه های موجود کوتاه نیاید. خلاصه آنکه درهای یکی از مراکز تفریحی- گردشگری شهر مشهد به‌واسطه اهمال مسئولان در رسیدگی به وضعیت آن، همچنان بسته است.

اما عوامل زیادی تا به امروز دخیل بوده‌اند تا پرونده کوهستان پارک شادی مشهد، به بن‌بست برسد.

یکی از این عوامل، در اظهارات مدیرکل سابق استاندارد خراسان‌رضوی مورد اشاره قرار گرفته که در همان روزهای ابتدای تعطیلی در پاسخ به خبرنگاران گفته بود: استاندارد نبودن تعدادی از وسایل بازی این مجموعه تفریحی، به پلمب بخشی از تجهیزات این مرکز انجامیده است.

بنا به گفته مسعود اصغریان: «١٨ وسیله بازی از تجهیزات شهربازی کوهستان پارک شادی مشهد به دلیل مغایرت با استاندارهای لازم، پلمب شدند.»

اما اخبار دیگری که در موضوع تعطیلی این مرکز تفریحی منتشر شدند؛ از تغییر کاربری مجموعه کوهستان پارک شادی مشهد حکایت می‌کرد.

گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شدند، بر مالکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران بر زمین این پارک با توجه به اسناد موجود حکایت می‌کردند.

اما بعد از طرح موضوع تغییر کاربری کوهستان پارک شادی مشهد، «عابدین عابدی مقدم» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بدون ارائه توضیحی درباره تغییر احتمالی در کاربری این مرکز تفریحی به رسانه ها گفت: «این مجموعه در گذشته متعلق به شرکت شاهد شرق بود که به گمانم در حال حاضر به سازمان اقتصادی کوثر یا بانک دی واگذار شده است و باید سرنوشت این مکان را از آن‌ها جویا شوید.»

در نهایت و با پیگیری رسانه‌ها مشخص شد که بانک دی مالک مجموعه کوهستان پارک شادی مشهد شده است.

همان زمان بیگی، مسئول ارتباطات رسانه‌ای«بانک دی» به رسانه‌ها اعلام کرد: « این بانک سه گزینه نگهداری به حالت غیرفعال کنونی، راه‌اندازی مجدد و واگذاری کوهستان پارک شادی را مدنظر دارد که آینده این مجموعه بستگی به نتایج جلسه‌ای با شرکت گرداننده این مکان خواهد داشت که خروجی این جلسه به اطلاع مردم خواهد رسید.»

از آن جلسه و عده اطلاع‌رسانی ماجرا شش‌ماه‌و‌نیم می‌گذرد و خبری دراین‌باره منتشر نشده است. نزدیک شدن به پایان سال و پیک حضور زائران علت کسب اطلاع دوباره از سرنوشت این مرکز تفریحی شد:

نگهداری تجهیزات پارک توسط یک شرکت زیر مجموعه بانک

اولین تماس ما با بیگی مسئول ارتباطات رسانه‌ای «بانک دی» است که وی در پاسخ به سوال ما درباره سرنوشت کوهستان پارک شادی مشهد، عنوان می کند: بانک دی سلسله جلساتی را مسئولان و متولیان امر برای تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی مشهد برگزار کرد که براساس آن مقرر شد تا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک دی، امر نگهداری و مرمت این پارک را تا تعیین تکلیف نهایی آن عهده‌دار شود.

وی با اذعان به اینکه کوهستان پارک شادی یکی از مجموعه های مهم گردشگری مشهد است،

می گوید: در حقیقت تلاش ما برای حفظ و نگهداری از این مرکز هم با همین هدف صورت می گیرد و سرنوشت این مرکز تفریحی متاثر از حواشی است که همچنان وجود دارند و در خبرها و گزارش های پیشین رسانه‌ای بدان‌ها اشاره شده است.

کوهستان پارک ملک شخصی بانک است

این مقام مسئول البته به روند انعکاس و پوشش رسانه‌ای اخبار مرتبط با کوهستان پارک شادی مشهد منتقد است اما اشاره او به حواشی احتمالا متوجه استانداردهای بخشی از تجهیزات این پارک از سوی اداره کل استاندارد استان است.

وقتی بر سوالمان از بیگی درباره آینده این مکان پامی فشاریم، وی عنوان می‌کند: «این مرکز، صرف‌نظر از کاربری فعلی آن، ملک بانک دی است. طبیعی است که شما اگر خانه‌ای بخرید و آن را بلااستفاده نگه دارید و بعد کسی از شما بپرسد که چرا چنین می‌کنید؛ می‌توانید در پاسخ بگویید: اینجا ملکم است و می‌توانم برایش بنا به صلاحدید تصمیم بگیرم. تصمیم بانک دی هم برای ملک خود،

باقی گذاشتن آن به همین حالت غیرفعال است تا بعدها جلسه‌ای برگزار شود و در آن برای این مکان تدبیر دیگری صورت گیرد.»

البته این مقام مسئول، بعد از ارائه چنین پاسخی، با مکث کوتاهی از موضعی که اتخاذ کرده عقب می‌نشیند و می‌گوید: البته ما به ارزش و جایگاه این مکان تفریحی برای شهر مشهد واقفیم و به همین دلیل هم ماهانه هزینه‌ای را صرف نگهداری تجهیزات این مکان می‌کنیم؛ ولی همه چیز منوط به تصمیمات آتی مسئولان بانک دی است که از این مکان چه بهره‌برداری انجام دهند و به احتمال زیاد تعیین تکلیف این مجموعه تفریحی در مجمع سالانه بانک دی که خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، انجام می گیرد.او دوباره وعده می دهد که نتایج این نشست را به اطلاع رسانه ها برساند.

آخرین خبرها از پرونده حقوقی کوهستان پارک شادی مشهد

سال ٩١ بود که مسعود اصغریان، مدیرکل سابق استاندارد خراسان‌رضوی از پلمب ١٨ وسیله بازی این پارک به دلیل غیراستاندارد بودن خبر داد، اما آمار وسایل بازی غیراستاندارد تا مهر ماه سال گذشته به عدد ٢٧ رسید و حالا رئیس امور حقوقی اداره کل استاندارد خراسان‌رضوی در گفتگو با ما عنوان می‌کند: در شرایط این پارک و مرکز تفریحی تغییری ایجاد نشده، پس رای این اداره کل بر تداوم پلمب این مرکز است.

محمدرضا بخشایی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حقوقی کوهستان پارک شادی مشهد می‌گوید: از سال ٩١، تعدادی از وسایل بازی این پارک به دلیل مغایر بودن با استانداردهای لازم، پلمب شده‌اند و تا جایی که من خبر دارم، مالکان فعلی این مکان، برای رفع مشکلات و کسب استانداردهای لازم، اقداماتی را که نیاز بوده، انجام نداده‌اند و پرونده حقوقی این مرکز تفریحی در

اداره کل استاندارد تا رفع این مشکلات و در پی آن، فک پلمب خواهد بود.

وی خاطر نشان می‌کند: در بازدیدهایی که ما از مجموعه‌های تفریحی داریم، هر کدام از وسایل بازی یا سرگرمی، اگر به مشکل یا نقص فنی دچار باشند، پلمب می‌شوند و تا زمانی که مالک اقدام به رفع مشکلات نکند، پلمب باقی می‌ماند.

این مقام مسئول با اشاره به پرونده کوهستان پارک، عنوان می کند: البته در برخی موارد سرمایه‌گذار راکد ماندن وسیله را بر هزینه‌کردن برای رفع نواقص ترجیح می‌دهد که درباره کوهستان پارک شادی مشهد نیز همین روال حاکم بوده و مالک اقدامی برای رفع مشکل انجام نداده است.

الهام مهدی زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار