مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: جشنواره سفره ایرانی به سبک ایرانی اسلامی از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۳۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 02 December 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی اظهار کرد: تبیین نحوه خوردن و آشامیدن و استفاده از نعمت‌های الهی، یکی از مقوله‌های بسیار مهم سبک زندگی اسلامی است که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی غذا از سوی دبیرخانه گفت: واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم در راستای سبک زندگی اسلامی با هدف احیای آداب و رسوم ایرانی و اسلامی همچنین فرهنگ‌سازی برای استفاده از غذاهای سنتی به جای غذاهای فرنگی و فست‌ فود، ترویج فرهنگ غذای سالم در جامعه و احیای دوباره غذاهای بومی و محلی، آشنایی هر چه بیشتر شرکت کنندگان با داشته‌های سنتی شهر و کشور خود و بسیاری از غذاهای سنتی که در میان غذاهای آماده امروز از یاد رفته، آشنایی با غذاهای سنتی در گوشه و کنار ایران و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های استان قم اقدام به برگزاری جشنواره غذا به سبک ایرانی اسلامی کرده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به ملاک‌های داوری غذا در این جشنواره گفت: مواد غذائی مفید و مغذی، کم چرب بودن، طعم غذا، نحوه پخت، غذا آرایی و تزئینات، رعایت بهداشت و نظافت از جمله ملاک‌های داوری است.

وی با بیان اینکه علاقه مندان برای شرکت در جشنواره تا تاریخ 14 آذر ماه باید ثبت نام کنند ادامه داد: زمان برگزاری جشنواره 23 آذرماه از ساعت 14:30 تا 17 است.

روحانی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره غذا گفت: شرکت کنندگان باید عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بوده و قبل از جشنواره حتما ثبت نام کرده باشند. همچنین شرکت افراد در هر سه زمینه غذا، پیش غذا و دسر، نان و شیرینی و ترشیجات بلامانع است ولی فقط در یک زمینه امکان برگزیده شدن وجود دارد .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار