مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان کمبود تخم مرغ نداریم، گفت: تخم مرغ کافی در استان موجود است و برای تامین تخم مرغ مشکلی نداریم.
کد خبر: ۵۳۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 16 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اصغر بهمنی‌پور ، میانگین قیمت امروز(شنبه) تخم مرغ دراستان  را هر کیلوگرم بین 5950 تا شش هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت تخم مرغ از دو هفته گذشته روند صعودی داشته و در این مدت به میزان هر کیلوگرم بین 400 تا 500 تومان افزایش قیمت داشته است.

بهمنی‌پور تولیدات سالانه تخم مرغ استان کرمانشاه را یازده هزار تن اعلام کرد و افزود: نیاز سالانه استان به تخم‌مرغ 20 هزار تن است و با کمبود 9 هزار تنی تخم مرغ دراستان مواجهیم که این میزان از طریق استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، قزوین و... تامین می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سرانه مصرف تخم مرغ در کشور را بین 10 تا یازده کیلوگرم در سال عنوان کرد و افزود: این میزان در استان کرمانشاه 10.3 کیلوگرم است.

بهمنی‌پور اشاره‌ای هم به دلایل گران شدن تخم مرغ در استان و کشور داشت و گفت: سال گذشته به دلیل آنفلوآنزای مرغی رخ داده در کشور تعداد زیادی از مرغهای تخم‌گذار کشور در شهرهای تبریز، اصفهان، قم، ملایر و... از بین رفت که عمده تولید تخم مرغ کشور نیز از طریق همان استان‌ها انجام می‌گرفت.

 بهمنی‌پور اضافه کرد: با وجود جایگزینی مرغ تخم گذار تلف شده در خیلی از واحدهای پرورش مرغ تخم گذار کشور از سال گذشته تاکنون، اما هنوز برخی از این واحدها وارد فاز تولید نشده‌اند و همین مسئله کمبود تولید و نهایتا گرانی تخم‌مرغ را در کشور در پی داشته است.

وی با اشاره به آزاد بودن واردات تخم مرغ در کشور تا پایان آذر ماه گفت: احتمالا واردات بیشتر تخم مرغ در کشور را به منظور تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور پس از این مدت هم خواهیم 
داشت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار