نائب رئیس شورای شهر قم مطرح کرد:
نایب‌رئیس شورای شهر قم از رایزنی‌های به‌عمل‌آمده برای ورود تکنولوژی جدید مدیریت پسماند از ژاپن به قم خبر داد.
کد خبر: ۵۴۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶ 19 December 2017
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری در ارائه گزارش اعضای شورای شهر قم در اعزام دو تن از اعضای شورا به همایش مدیریت بحران کشور ژاپن اظهار داشت: این کنفرانس سالانه برگزار می‌شود، اما چون مدیریت ریسک در ژاپن وضعیت مناسبی دارد از همین رو کنفرانس‌های مدیریت ریسک و بحران در آن برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این کنفرانس تجارب خوبی به حضار ارائه کرد افزود: بررسی نقش زنان پس از بحران‌ها، کنترل مدیریت عاطفی پس از زلزله و... ازجمله مواردی بود که در این کنفرانس بررسی شد.

وی با بیان اینکه بازدید از پروژه امحای زباله یکی دیگر از مأموریت‌های این اعزام بود افزود: سیستم جدیدی در بحث مدیریت پسماند در این کشور راه‌اندازی شده که در نحوه دفع پسماند و روش‌های مبتنی بر سوزاندن و حرارتی است، روش‌های متفاوتی اعم از سوزاندن معمولی که در عمده کشورها انجام می‌شود که در حال حاضر سنتی  و این روش در حال منسوخ شدن است.

وی ادامه داد: در روش پیرولیز که دسته‌بندی‌های مختلفی دارد توسعه‌یافتگی متفاوتی در خروجی گاز و پسماند تولید می‌کند، مخترع این سیستم دانشمند ژاپنی است که در جلسه‌ای با وی در جریان روند چگونگی پروژه قرار گرفتیم.

بختیاری با اشاره به اینکه این تکنولوژی سیستم مناسبی بود خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این زمینه با دانشگاه توکیو فعالیت دارد که در تلاش برای انتقال این تکنولوژی به ایران است. این تکنولوژی در دفع زباله‌های بیمارستانی بسیار مفید است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار