رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین مطرح کرد
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین گفت: پس از وقوع زلزله در گیلان و آسیب به منازل روستای آکوجان الموت غربی و اسکان آن‌ها در چادر موقت، این مرکز خدمات سلامت خود را تشدید کرد.
کد خبر: ۵۴۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ 20 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سیدعلیرضا خونساری در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در گیلان و آسیب به منازل روستای آکوجان الموت غربی و اسکان آن‌ها در چادر موقت، این مرکز خدمات سلامت خود را تشدید کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ادامه داد: همکاران خانه بهداشت آکوجان و مراکز خدمات جامع سلامت رازمیان و تلاتر در این مدت به صورت مستمر به منطقه اعزام شده و خدمات نظام سلامت را ارائه کردند.

حمید گلناری کارشناس مسؤول واحد مدیریت خطر بلایا و پدافند غیر عامل مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین هم در این خصوص عنوان کرد: در فعالیت‌های نظام سلامت در روستای آکوجان، بهورز روستا، کارشناسان بهداشت محیط، مامائی، آزمایشگاه و مراقبان سلامت و همچنین پزشکان حضور داشته و سلامت اهالی را بررسی و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی افزود: اعزام تیم‌های سلامت متشکل از 6 نفر از کارشناسان بهداشت به همراه پزشک به منطقه جهت ارائه خدمات سلامت و بررسی و نظارت بهداشتی بر توزیع جیره خشک و نظارت بر تهیه غذا، کنترل کیفیت و کُلرسنجی آب آشامیدنی و دو مورد نمونه‌برداری باکتریولوژیکی از آن طی هفته، تأمین و تحویل چهار کیلوگرم پودر پرکلرین به دهیار روستا به منظور گندزدائی قسمتی از شبکه، که زیر پوشش آبفار نیست، صورت گرفت.

کارشناس مسؤول واحد مدیریت خطر بلایا و پدافند غیر عامل مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تصریح کرد: همچنین بررسی و پیگیری سلامت افراد آسیب‌پذیر شامل بیماران، سالمندان، زنان باردار و کودکان، برگزاری نشست‌های آموزشی با موضوع حفظ سلامت برای این افراد و آموزش آمادگی خانواده در بلایا و اجرای برنامه خطرسنجی بیماری‌های قلبی - عروقی، گوشه‌ای از پاسخ نظام سلامت و اقدامات انجام شده توسط تیم سلامت بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار